آخرین خبرها از احداث و تجهیز مدارس مناطق محروم جنوب کرمان؛ افتتاح ۲۰۳ کلاس تا مهر

جیرفت- ایرنا- عمده جنوب کرمان از نظر شاخص های مختلف از جمله آموزش وضع مناسبی ندارند و این درحالی است که مسئولان می‌گویند ۵۰۰ مدرسه این مناطق درحال استانداردسازی از نظر سامانه های سرمایشی و گرمایشی است و ۲۰۳ کلاس جدید نیز تا مهر آماده افتتاح می‌شود.

به گزارش ایرنا سخن از وضعیت نامناسب سرانه آموزشی جنوب کرمان درحالی است که مدارس فرسوده و تخریبی آن درصد قابل تاملی از این مدارس را به خود اختصاص می دهد.

افزون بر ۲۲ درصد مدارس دولتی شهرستان های جنوب استان کرمان درحالی تخریبی قلمداد می شوند و نیازمند مقاوم سازی هستند که در بیشتر مدارس موجود نیز سامانه های گرمایش و سرمایشی مناسبی وجود ندارد؛ حال آنکه گرما در این منطقه به واسطه اقلیم خاص از ابتدای سال شروع می شود.

به طور مثال جیرفت از شهرستان های بزرگ جنوب کرمان به شمار می رود که انتظار می رفت و می رود وضعیت آموزشی آن از سایر مناطق محروم تر جنوب کرمان بهتر باشد اما به گفته مسئولان این شهرستان تنها ۱۰۲ مدرسه این منطقه نیز نیازمند مقاوم سازی فوری توصیف شده است.

به بهانه سفر مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان کرمان به شهرستان قلعه گنج و دیگر مناطق جنوب کرمان، خبرنگار ایرنا با وی در این زمینه مصاحبه کرده است که می گوید: ۲۰۳ کلاس درس در حال ساخت در هشت شهرستان جنوب استان کرمان پیشرفت فیزیکی ۸۰ درصدی دارند که تا اول مهر تحویل آموزش و پرورش می‌شوند.

رضا هدایتی اظهار کرد: همچنین در حال استانداردسازی ۵۰۰ کلاس درس در جنوب کرمان به سیستم های سرمایشی و گرمایشی هستیم و قسمت عمده کار انجام شده است که مابقی نیز تا اول مهر تکمیل می‌شود.

وی ادامه داد: راه اندازی سیستم کولرهای پشت پنجره ای بویژه در روستاها نیز در حال پیگیری است که آن هم به سرانجام مناسب برسد.

مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان کرمان افزود: ۳۰۰ کلاس درس تا مهرماه امسال به اسپیلیت و سیستم سرمایشی مجهز می شود.

هدایتی یادآور شد: از یک هزار و ۵۸۹ مدرسه دولتی در شهرستان های جنوب استان کرمان ۲۲.۵ درصد تخریبی است یا نیاز به مقاوم سازی دارند.

وی افزود: در مجموع ۳۵۲ مدرسه دولتی این منطقه غیرمقاوم است که از این تعداد ۱۵۸ مورد تخریبی و ۱۹۴ مدرسه هم نیازمند مقاوم سازی است.

مدیرکل نوسازی مدارس کرمان اوایل هفته جاری برای حضور در جلسه بررسی مشکلات مردم هشت شهرستان جنوب کرمان به قلعه گنج سفر کرده بود که این مصاحبه در جریان این سفر انجام شده است.

شهرستان قلعه گنج در ۴۲۰ کیلومتری جنوب مرکز استان کرمان قرار دارد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha