۸ خرداد ۱۴۰۲، ۸:۴۳
کد خبر: 85125102
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

از کشف سوخت تا آرد قاچاق در پاکدشت

۸ خرداد ۱۴۰۲، ۸:۴۳
کد خبر: 85125102
از کشف سوخت تا آرد قاچاق در پاکدشت

پاکدشت - ایرنا - فرمانده انتظامی شهرستان پاکدشت گفت: در راستای مقابله با پدیده شوم قاچاق و طی دو عملیات جداگانه، ۱۲ هزار لیتر سوخت قاچاق از نوع گازوئیل در پاکدشت کشف شد.

به گزارش ایرنا از خبر روز دوشنبه مرکز اطلاع رسانی ستاد فرماندهی انتظامی شرق استان تهران، سرهنگ نجم الدین مرادی اظهار داشت: ماموران انتظامی فرماندهی بخش شریف آباد در راستای مبارزه با قاچاق سوخت و جلوگیری از هدر رفت سرمایه های ملی، حین گشت زنی در سطح حوزه به یک دستگاه ایسوزو مشکوک و آن را متوقف کردند.

وی افزود: ماموران در بررسی خودروی مذکور متوجه مخزن جاسازی شده حمل سوخت در این خودرو شدند و با توقیف این خودرو موفق شدند که ۶ هزار لیتر سوخت قاچاق از نوع گازوئیل را کشف کنند.

سرهنگ مرادی با اشاره به دستگیری یک نفر در این عملیات اظهار داشت :متهم در تحقیقات پلیسی اعتراف کرد اقدام به قاچاق نموده و ارزش این محموله را یک میلیارد ۸۰۰میلیون ریال عنوان کرد.

این مسئول همچنین از کشف ۶ هزار لیتر سوخت قاچاق در یک چهاردیواری در یکی از مناطق پاکدشت خبر داد.

فرمانده انتظامی پاکدشت افزود: در پی کسب خبر مبنی بر نگهداری سوخت قاچاق داخل یک چهاردیواری رسیدگی به این موضوع در دستور کار ماموران انتظامی کلانتری ۱۴ پاکدشت قرار گرفت و پس از هماهنگی قضایی، گروهی از ماموران به محل اعزام و در بررسی محتویات تانکرموجود در محل، ۶ هزار لیتر گازوئیل قاچاق به ارزش یک میلیارد و ۸۰۰میلیون ریال را کشف و ضبط کردند.

بیش از ۱۰ هزار قوطی کنسرو تاریخ گذشته در پاکدشت کشف شد

مرادی همچنین از کشف ۱۰ هزار و ۴۰۰ عدد قوطی کنسرو تاریخ مصرف گذشته در پاکدشت خبر داد.

وی افزود: در پی دریافت خبری مبنی بر اینکه مالک انباری در اطراف پاکدشت، کنسرو های تاریخ گذشته را از سطح بازار جمع آوری و با حک کردن تاریخ جدید بر روی قوطی‌ها، مجددا آنها را به بازار مصرف عرضه می کند، رسیدگی به این موضوع در دستور کار تیم عملیات قرار گرفت.

این مسئول تصریح کرد: در تحقیقات اولیه صحت خبر دریافتی تایید شد و با هماهنگی مرجع قضائی، تیمی از ماموران پلیس امنیت اقتصادی از انبار بازید و در بازرسی های تکمیلی ۱۰ هزار و ۴۰۰ عدد قوطی کنسرو تاریخ گذشته کشف کردند که با دستگاه لیزر، تاریخ مصرف آن محو شده و مجددا تاریخ مصرف جدید بر روی آن‌ها حک می‌شد.

فرمانده انتظامی شهرستان پاکدشت با بیان اینکه کارشناسان ارزش کالاهای کشف شده را پنج میلیارد ریال برآورد کرده‌اند، خاطرنشان کرد : متهم پرونده به منظور طی شدن مراحل قانونی در اختیار مرجع قضائی قرار گرفت و انبار این کنسروها نیز پلمب شد.

۸هزار کیلوگرم آرد قاچاق در پاکدشت کشف شد

جانشین فرمانده انتظامی شرق استان تهران گفت: بیش از ۸ هزار کیلوگرم آرد قاچاق در پاکدشت کشف شد.

سرهنگ “شهرام امیریان” در تشریح این خبر اظهار داشت: مأموران پاوا در راستای مبارزه با برهم زنندگان نظم اقتصادی و کسب خبر مبنی بر نگهداری آرد قاچاق در انباری در یکی از مناطق شهرستان پاکدشت، رسیدگی به موضوع را در دستور کار خود قرار دادند.

وی ادامه داد: ماموران با شناسایی انبار مذکور و انجام هماهنگی های قضائی، در بازرسی از مکان مورد نظر ۲۲۲ کیسه آرد ۴۰ کیلویی به مقدار۸ هزار و ۸۸۰ کیلوگرم آرد قاچاق فاقد هرگونه مجوز قانونی به ارزش ۲ میلیارد ریال را کشف و ضبط کردند.

این مسئول یادآور شد: در رابطه با این پرونده یک نفر دستگیر شد و متهم به همراه کالای مکشوفه پس از تشکیل پرونده مقدماتی به منظور سیر مراحل قانونی تحویل مراجع قضائی شد.

پاکدشت با ۳۵۰ هزار نفر جمعیت در ۲۵ کیلومتری جنوب‌شرق تهران واقع شده است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha