۸ خرداد ۱۴۰۲، ۱۱:۱۷
کد خبرنگار: 2105
کد خبر: 85125229
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

رسانه‌های کردستان پیشرو در ترویج فرهنگ مالیاتی هستند

سنندج-ایرنا- مدیرکل امور مالیاتی کردستان گفت: سطح فرهنگ و انضباط مالیاتی در استان براساس آمار موجود بالا است که بخش زیادی از تحقق این مهم نتیجه فعالیت و اطلاع رسانی انجام شده توسط رسانه‌های استان است.

به گزارش ایرنا، مصطفی فعله‌گری روز دوشنبه در جریان بازدید از خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) مرکز سنندج اظهار کرد: براساس آمارهای موجود تعداد اظهارنامه‌های مالیاتی در کردستان یک ونیم تا ۲ برابر استان‌های همجوار است که بیانگر بالا بودن سطح فرهنگ و انضباط مالیاتی در استان است.

وی اضافه کرد: بخش عمده‌ای از ترویج و ارتقای فرهنگ مالیاتی در استان نتیجه تلاش اهالی رسانه است که با انعکاس و انتشار اخبار و گزارش‌هایی در ارتباط با تاثیرات پرداخت مالیات توانستند نقش ارزشمندی در جامعه داشته باشند.

مدیرکل امور مالیاتی کردستان دریافت درآمدهای مالیاتی را منجر به افزایش عدالت اجتماعی و رفاه عمومی خواند و بیان کرد: مالیات در وصول درآمد برای دولت ها و بازتوزیع ثروت نقش موثری دارد که براساس نیاز جامعه استفاده از هر یک از این نقش ها تعریف می شود.

فعله‌گری ادامه داد: در استان های کمتر توسعه‌ یافته‌ای همچون کردستان نقش درآمدی مالیات زیاد نیست و هدف و تفکر دولت هم بهره‌مندی از این مورد نیست بلکه شفافیت مالی بیشتر مدنظر است.

وی بیان کرد: سازمان امور مالیاتی با استفاده از مزایای تبصره ماده ۱۰۰ قانون مالیات های مستقیم برای بخشی از مودیان خرد با حجم درآمدی پایین به طور مقطوع برای آنها مالیات تعیین می شود.

مدیرکل امور مالیاتی کردستان با اشاره به اینکه آخرین مهلت ارسال و استفاده از تسهیلات فرم تبصره ماده ۱۰۰ یا ارائه اظهارنامه مالیاتی صاحبان مشاغل ۳۱ خرداد سال جاری است، افزود: مالیات متناسب با اطلاعات، اسناد، مدارک و تراکنش مالی تعیین می شود که درصد زیادی از مودیانی که مشمول بهره‌مندی از این تبصره هستند از پرداخت مالیات معاف می شوند.

فعله‌گری با اشاره به اینکه ترویج و ارتقای فرهنگ مالیاتی عامل موثری در توسعه اقتصادی هر جامعه ای به شمار می رود؛ اضافه کرد: بی شک وقتی مردم از محل و نحوه مصرف مالیات خود اطلاع داشته باشند انگیزه آنها برای پرداخت هم بیشتر خواهد شد.

مدیرکل امور مالیاتی کردستان یادآور شد: همواره از طریق رسانه‌ها به ویژه رسانه‌های رسمی میزان وصول مالیات و پرداخت سهم شهرداری ها و دهیاری ها از محل عوارض مالیات بر ارزش افزوده و سایر موارد مربوطه را اعلام و به اطلاع مردم می رسانیم.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha