سه هزار و ۳۹۰ میلیارد ریال مالیات به شهرداری‌های کردستان پرداخت شد

سنندج-ایرنا- مدیرکل امور مالیاتی استان کردستان گفت: سال گذشته سه هزار و ۳۹۰ میلیارد ریال از محل عوارض مالیات بر ارزش افزوده به شهرداری ها و دهیاری های استان پرداخت شد.

مصطفی فعله گری روز سه‌شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: این میزان پرداخت عوارض مالیات بر ارزش افزوده به شهرداری‌ها و دهیاری‌های استان در سال ۱۴۰۱ نسبت به ۱۴۰۰، ۳۰ درصد رشد یافت.

وی با اشاره به اینکه این مبلغ براساس قانون مالیات بر ارزش افزوده به حساب شهرداری ها و دهیاری های استان واریز می شود، افزود: در بین تمامی نقاط استان، شهرداری مرکزی سنندج با ۷۸۴ میلیارد ریال، شهرداری سقز با ۳۵۰ میلیارد ریال، شهرداری مریوان با ۲۹۴ میلیارد ریال و شهرداری بانه با ۲۳۵ میلیارد ریال به ترتیب بیشترین مبالغ را دریافت کرده‌اند.

مدیرکل امور مالیاتی استان کردستان ادامه داد: شهرداری قروه ۱۶۵ میلیارد ریال، شهرداری کامیاران ۱۲۰ میلیارد ریال، شهرداری بیجار بیش از ۱۰۵ میلیارد ریال، شهرداری دهگلان ۵۵ میلیارد ریال، شهرداری دیواندره ۷۲ میلیارد ریال و شهرداری سروآباد بیش از ۱۰ میلیارد و ۸۰۰ میلیون ریال از محل عوارض مالیات بر ارزش افزوده در سال ۱۴۰۱ دریافت کرده اند.

فعله گری با تاکید بر اینکه براساس بند دوم ماده ۳۹ قانون مالیات بر ارزش افزوده، همه نقاط شهری و روستایی شامل این پرداخت ها می شوند، بیان کرد: حدود یک هزار و ۷۰۲ نقطه شهری و روستایی در استان به طور دائمی از منافع پرداخت عوارض مالیات بر ارزش افزوده توسط شهروندان برخوردار می شوند.

براساس قانون دائمی مالیات بر ارزش افزوده نرخ عوارض مالیات بر ارزش‌ افزوده از سه به چهار درصد افزایش یافته است و عوارض وصول شده هر ماه هم به طور مستقیم به حساب شهرداری ها و دهیاری ها واریز می شود.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha