۸ خرداد ۱۴۰۲، ۱۱:۱۱
کد خبرنگار: 1171
کد خبر: 85125347
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

بهره‌برداری از ۳۰۰ حلقه چاهک آب کشاورزی در منطقه سیستان 

زاهدان- ایرنا- بهره‌برداری از ۳۰۰ حلقه چاهک آب کشاورزی در سیستان امروز دوشنبه با حضور مدیر کانون‌های خدمت رضوی آستان قدس، رئیس سازمان جهاد کشاورزی سیستان و بلوچستان ائمه جمعه و فرمانداران منطقه به بهره‌برداری رسید.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی سیستان و بلوچستان در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا اظهارداشت: با توجه به ادامه شرایط خشکسالی در سیستان و لزوم حفظ وضع موجود کشاورزی و ماندگاری مردم در منطقه، حفر چاهک‌های کشاورزی برای ایجاد درآمد و اشتغالزایی بهره‌برداران بسیار سرنوشت ساز است بر همین اساس بنیاد کرامت رضوی آستان قدس با همکاری قرارگاه امام حسن مجتبی(ع) سپاه و سازمان جهادکشاورزی اقدام به حفر و تجهیز چاهک آب کشاورزی کردند.
سید محمدرضا سیدحسینی افزود: از ابتدای امسال تاکنون کار حفر ۵۰۰ حلقه چاهک در دستورکار قرار گرفته که گرامیداشت دهه کرامت و در آستانه میلاد حضرت امام رضا(ع)، ۳۰۰ حلقه چاهک به بهره برداری رسید و کار حفر و تجهیز ۲۰۰ حلقه چاهک دیگر نیز همچنان ادامه دارد.
وی تصریح کرد: ساخت۵۰۰ باب استخرهای دو منظوره شیلاتی و کشاورزی، ساخت ۳۰۰ حلقه چاهک جدید و حفظ و احیا و نگهداری ۲۰۰ حلقه چاهک موجود از دیگر برنامه‌های حمایتی آستان قدس برای بهره برداران منطقه است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha