۸ خرداد ۱۴۰۲، ۱۲:۵۳
کد خبرنگار: 1228
کد خبر: 85125500
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

زنگ خطر سرقت اطلاعات توسط هکرهای اسرائیلی در پاکستان

اسلام‌آباد - ایرنا - پس از انتشار برخی گزارش‌ها از فعالیت هکرهای اسرائیلی در سرقت اطلاعات شخصی شهروندان در پاکستان، این موضوع نگرانی دولت اسلام‌آباد را درپی داشته و مسوولان پاکستانی به وزارتخانه و دیگر نهادهای مهم این کشور هشدار داده و خواستار تقویت امنیت سایبری شده‌اند.

به گزارش روز دوشنبه ایرنا از رسانه‌های پاکستانی، منابع دولتی این کشور تایید کردند که شرکت‌های هکر اسرائیلی در سرقت اطلاعات شخصی شهروندان در پاکستان دست دارند و با توجه به حساسیت این موضوع، بخشنامه فوری و لازم الاجرا به تمامی نهادهای ذیربط و وزارتخانه‌های مهم پاکستان برای جلوگیری از تبادل اطلاعات شخصی با شرکت‌های مشکوک ابلاغ شده است.

دولت فدرال پاکستان به تمامی مسوولان در ایالت‌ها و وزارتخانه‌ها در مورد فعالیت هکرهای اسرائیلی هشدار داده است. این درحالی است که بر اساس آخرین گزارش‌ها، اخیراً هکرهای اسرائیلی از طریق شبکه‌های مختلف اجتماعی دست به سرقت اطلاعات شخصی شهروندان زده‌اند.

روزنامه پاکستانی «جنگ» چاپ شهر راولپندی امروز نوشت: هکرهای اسرائیلی و روسی این روزها در سرقت اطلاعات سری و بسیار حساس پاکستان نقش داشته‌اند و منابع دولتی در اسلام‌آباد تایید کرده‌اند که این هکرها در تلاش برای دسترسی به اطلاعات برخی از مقامات مهم هستند.

دولت پاکستان درخصوص تحرکات هکرهای اسرائیلی هشدار جدی داده و از نهادهای ذیربط خواسته تا ظریف امنیت سایبری و حفاظت از داده‌ها به ویژه در نهادهای مهم را افزایش دهند.

اوایل مردادماه ۱۴۰۰ دولت پاکستان نسبت به گزارش‌های رسانه‌های بین المللی در مورد استفاده برخی از کشورها از جاسوس‌افزار اسرائیلی موسوم به «پگاسوس» برای هک کردن تلفن‌های همراه و رایانه‌های شخصیت‌های مهم از جمله نخست وزیر پاکستان به شدت ابراز نگرانی کرد.

در آبان ماه همان سال وب سایت بانک ملی پاکستان (NBP) مورد حمله سایبری قرار گرفت که به موجب آن در پرداخت حقوق هزاران کارمند دولت و بازنشستگان این کشور خلل ایجاد شده است.

وزارت امور خارجه پاکستان در این خصوص اعلام کرد که با توجه به جدی بودن این گزارش‌ها، ما از نهادهای مربوطه در سازمان ملل می‌خواهیم که موضوع را به طور کامل بررسی، واقعیت‌ها را افشا و عاملان اصلی را مورد بازخواست قرار دهند.

در تابستان سال ۲۰۲۱ نیز بزرگترین سرور اطلاعاتی سازمان درآمدهای فدرال پاکستان (FBR) نیز مورد حمله سایبری قرار گرفت و گفته می‌شود هکرها موفق به ورود به سیستم مرکزی این نهاد مالی پاکستان شدند.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار جهان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha