۳ شهریور ۱۴۰۲، ۱۵:۵۱
کد خبرنگار: 1228
کد خبر: 85209998
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

هشدار نهادهای امنیتی پاکستان نسبت به هک اطلاعات از طریق واتس اپ

اسلام‌آباد - ایرنا - سازمان‌های امنیتی در پاکستان پس از شناسایی مواردی از هک اطلاعات محرمانه از طریق برنامه واتس اپ در تلفن همراه مقامات ارشد این کشور، وضعیت هشدار اعلام کردند.

به‌ گزارش روز جمعه ایرنا از روابط عمومی دفتر نخست وزیری پاکستان، تلاش هکرها برای دسترسی به اطلاعات محرمانه در تلفن همراه مقامات ارشد پاکستانی از طریق ارسال فایل آلوده به شماره آنان از سوی نهادهای امنیتی رصد و شناسایی شد.

دولت پاکستان با ابراز نگرانی جدی نسبت به توطئه در فضای سایبری و تلاش‌های مخرب برای دسترسی به اطلاعات حساس کشور، از تمامی مقامات پاکستانی خواست تا نسبت به هرگونه دریافت لینک یا اطلاعات مشکوک در تلفن‌های همراه خود هوشیار باشند.

سازمان‌های امنیتی در پاکستان ضمن اعلام وضعیت آماده باش، بر لزوم احتیاط وزرای کابینه و دیگر افسران ارشد دولت در نهادهای مهم تاکید کرده‌اند.

خردادماه امسال نیز پس از انتشار برخی گزارش‌ها از فعالیت هکرهای اسرائیلی در سرقت اطلاعات شخصی شهروندان در پاکستان، این موضوع نگرانی دولت اسلام‌آباد را درپی داشته و مسوولان پاکستانی به وزارتخانه و دیگر نهادهای مهم این کشور هشدار داده و خواستار تقویت امنیت سایبری شدند.

اوایل مردادماه ۱۴۰۰ دولت پاکستان نسبت به گزارش‌های رسانه‌های بین المللی در مورد استفاده برخی از کشورها از جاسوس‌افزار اسرائیلی موسوم به «پگاسوس» برای هک کردن تلفن‌های همراه و رایانه‌های شخصیت‌های مهم از جمله نخست وزیر پاکستان به شدت ابراز نگرانی کرد.

در آبان ماه همان سال وب سایت بانک ملی پاکستان (NBP) مورد حمله سایبری قرار گرفت که به موجب آن در پرداخت حقوق هزاران کارمند دولت و بازنشستگان این کشور خلل ایجاد شده است.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار جهان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha