کشاورزان ساوه‌ای یک هزار و ۵۰۰ میلیارد ریال خسارت دیدند

ساوه - ایرنا - معاون فنی و زیربنایی جهاد کشاورزی ساوه گفت: کشاورزان این شهرستان از محل بروز خشکسالی و سرما زدگی حدود یک هزار و ۵۰۰ میلیارد ریال خسارت دیدند.

محمودرضا خلیلی روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با بیان اینکه در سال زراعی جاری (مهر ۱۴۰۲ تا کنون) شاهد کاهش میزان نزولات جوی و خشکسالی در این شهرستان هستیم اظهار کرد: به همین دلیل حدود ۵۰ درصد از مزارع دیم دچار ۵۰ تا ۱۰۰ درصد خسارت شده اند.

وی اضافه کرد: امسال در این شهرستان حدود ۲۶ هزار هکتار از مزارع دیم زیر کشت غلات رفته که با احتساب میزان خسارت ها در حدود نیمی از این مزارع میزان خسارت وارد شده از سوی کارشناسان حدود یک هزار میلیارد ریال برآورد شده است.

خلیلی گفت: با توجه به اینکه هم اکنون در شرق ساوه برداشت غلات از جمله گندم شروع شده اما محصولات در مزارع غربی شهرستان همچنان در مرحله رشد قرار دارد افزود: در صورت عدم بارش های تاثیر گذار احتمال افزایش خسارت ها در بخش زراعت وجود دارد.

وی افزود: همچنین ۱۳ فروردین امسال نیز حدود ۴۵۰ هکتار از باغات این شهرستان با توجه به شرایط جغرافیایی ۴۰ تا ۵۰ درصد دچار خسارت شده است.

شهرستان ساوه با حدود ۳۵۰ هزار نفر جمعیت دارای ۱۳۴ هزار هکتار اراضی کشاورزی است که هم‌اکنون ۷۸ هزار هکتار آن شامل ۵۷ هزار هکتار زراعی و ۲۱ هزار هکتار باغ زیرکشت است و بقیه در حالت آیش قرار دارد.

سالانه در شرایط نرمال اقلیمی و بارش‌ها امکان تولید بیش از ۹۳۵ هزار تن انواع محصولات زراعی و باغی در شهرستان ساوه وجود دارد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha