۲۹ میلیارد ریال تسهیلات برای طرح جهش تولید دیم زارهای ساوه تخصیص یافت

ساوه - ایرنا - معاون فنی و زیربنایی جهاد کشاورزی ساوه گفت: امسال به منظور تحقق برنامه توسعه مکانیزاسیون طرح جهش تولید در دیم زارهای این شهرستان ۲۹ میلیارد ریال تسهیلات تخصیص داده شده است.

«محمودرضا خلیلی» روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: خرید ادوات کشاورزی یکی از اهداف برنامه طرح جهش تولید در دیم زارها است که برای تحقق این برنامه تسهیلات چهار درصدی از سوی دولت به بهره برداران پرداخت می شود.

وی افزود: در سال زراعی جاری (مهر ۱۴۰۱ تا کنون) ۲۹ میلیارد ریال تسهیلات برای این شهرستان تخصیص یافته که از محل این اعتبار ۲۹ کشاورز برای دریافت آن به بانک عامل معرفی شده اند.

خلیلی یادآور شد: تا کنون نیز هشت نفر از کشاورزان به میزان هشت میلیارد ریال برای خرید ادوات کشاورزی از جمله دستگاه کشت مستقیم، چندل، ریزدانه کار و سم پاش دریافت کرده اند.

در سال زراعی جاری بیش از ۱۳ هزار هکتار از اراضی دیم شهرستان در قالب طرح جهش تولید دیم زارها زیر کشت گندم رفته و برای ۱۰ هزار و ۷۰۰ هزار از این مقدار یارانه بیمه اراضی پرداخت شده است.

شهرستان ساوه با حدود ۳۵۰ هزار نفر جمعیت دارای ۱۳۴ هزار هکتار اراضی کشاورزی است که هم‌اکنون ۷۸ هزار هکتار آن شامل ۵۷ هزار هکتار زراعی و ۲۱ هزار هکتار باغ زیرکشت است و بقیه در حالت آیش قرار دارد.

سالانه در شرایط نرمال اقلیمی و بارش‌ها امکان تولید بیش از ۹۳۵ هزار تن انواع محصولات زراعی و باغی در شهرستان ساوه وجود دارد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha