۸ خرداد ۱۴۰۲، ۱۵:۲۹
کد خبرنگار: 2330
کد خبر: 85125718
T T
۱ نفر

برچسب‌ها

پروندهٔ خبری

ادامه حملات روسیه به اوکراین؛ انفجارها کی‌یف را لرزاند

تهران-ایرنا- در ادامه دور جدید حملات هوایی روسیه، صبح امروز دوشنبه وقوع انفجارهایی مناطق مرکزی کی یف، پایتخت اوکراین را به لرزه در آورد.

به گزارش ایرنا، خبرگزاری رویترز با اشاره به این که روسیه شانزدهمین حملات هوایی خود را علیه اوکراین در این ماه آغاز کرده است نوشت: این انفجارها ساعاتی پس از شلیک ده ها موشک و پهپاد به اهدافی در سراسر اوکراین به وقوع پیوست.

شاهدان عینی خبرگزاری رویترز گفتند ساکنان وحشت زده که برخی از آنهاهنگام صرف صبحانه در کافه ها، ابتدا به آژیر حمله هوایی بی توجه بودند، زمانی که آسمان مملو از دود و ابرهای انفجاری شد، با عجله تلاش کردند پناه بگیرند.

ویتالی کلیچکو (Vitali Klitschko) شهردار کی یف، گفت که انفجارهایی در مناطق مرکزی پایتخت رخ داده است و نیروهای اورژانس به محل اعزام شده اند. وی از ساکنان این منطقه خواست تا در پناهگاه ها بمانند.

یوری ایحنات (Yuriy Ihnat) سخنگوی نیروی هوایی اوکراین گفت که این حمله با موشک های بالستیک – که گمان می رود از نوع اسکندر بوده اند - و احتمالا موشک های اس-۳۰۰ و اس-۴۰۰ انجام شده است.

وی گفت جزییات بیشتری را بعدا ارائه خواهد داد.

به نوشته رویترز، گزارش های فوری درباره میزان خسارات عمده این حمله در دست نیست.

شهردار کی یف عکسی را از یک توده فلزی بزرگ که در حال سوختن در وسط یک جاده شلوع بود در صفحه تلگرام خود منتشر کرده است.

پس از شلیک ده‌ها موشک و پهپاد روسیه به اهدافی در سراسر اوکراین در ساعات اولیه روز دوشنبه، آژیر حمله هوایی در سراسر کی یف و مناطق اطراف آن به صدا درآمد.

بسیاری از ساکنان ابتدا هشدار حمله هوایی را نادیده گرفتند تا این که وقوع انفجارهای شدید در مرکز شهر آرامش ساکنان را بهم ریخت.

بر اساس این گزارش ایستگاه‌های متروی کی یف مملو از مردمی بود که به پناهگاه می‌رفتند، اگرچه بسیاری از ساکنان هشدار حمله هوایی را نادیده گرفتند تا اینکه صدای انفجارهای شدید را در مرکز شهر شنیدند.

به گزارش ایرنا، پیش از این، روسیه از خنثی شدن حمله پهپادی شبه نظامیان اوکراین به نیروگاه اتمی زاپوریژیا خبر داده بود.

نیروگاه زاپوروژیا شامل ۶ واحد نیرو با ظرفیت کل ۶ گیگاوات و بزرگترین نیروگاه هسته ای اروپا است.

در پایان فوریه ۲۰۲۲، این تاسیسات تحت کنترل نیروهای روسی قرار گرفت. از آن زمان، یگان‌های ارتش اوکراین با استفاده از هواپیماهای بدون سرنشین، توپخانه سنگین و سامانه‌های راکت پرتاب چندگانه، مناطق مسکونی انرگودار و قلمرو ایستگاه را به طور دوره‌ای گلوله باران کردند.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار جهان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha