رشد اقتصادی ارسنجان فارس در گرو توسعه صنایع تبدیلی و فرآوری محصولات کشاورزی

شیراز-ایرنا-ارسنجان فارس پتانسیل بالایی در بخش کشاورزی و صنعت دارد به گونه‌ای که به گفته مسئولان استان، این شهرستان شرایط مطلوبی برای سرمایه‌گذاری جهت ایجاد واحدهای فرآوری محصولات تولیدی کشاورزی و صنایع تبدیلی و تکمیلی در توسعه صادراتی دارد.

به گزارش ایرنا، شهرستان ارسنجان که در فاصله ۱۲۵ کیلومتری شمال شرق شیراز قرار دارد از توان خوبی در زمینه تولید محصولات باغی و کشاورزی بهره می‌برد.این شهرستان همچنین با تولید بیشترین محصولات کشاورزی می‌تواند نقش مهمی در بخش صنایع تبدیلی و فرآوری و بسته بندی ایفا کند.

ارسنجان از یک شهرک صنعتی برخوردار است که اخیرا بیش از ۹۰ قرارداد با سرمایه گذاران برای ایجاد واحدهای تولیدی و صنعتی در این شهرک منعقد شده است. بدون شک ظرفیت‌های موجود در ارسنجان و وضعیت مناسب زیرساختی شهرک صنعتی این شهرستان شرایط مطلوبی را برای سرمایه‌گذاران جهت ایجاد واحدهای تولیدی و اشتغال پایدار صنعتی در این منطقه مهیا کرده است.

رشد اقتصادی ارسنجان فارس در گرو توسعه صنایع تبدیلی و فرآوری محصولات کشاورزی

این در حالیست که به دلیل مشکلات موجود، بخش کشاورزی و صنعت در این شهرستان رو به تحلیل رفته است. بنابراین یکی از مهمترین رویکردهای مسئولان استان فارس در این شهرستان کمک به رونق بخش کشاورزی، خودکفایی به‌ویژه در زمینه محصولات کلیدی این شهرستان و استفاده بهینه از منابع آب و خاک با توجه به خشکسالی‌های سال‌های گذشته است.‌

با توجه به پتانسیل بالای ارسنجان در بخش کشاورزی و صنعت، استاندار فارس روز دوشنبه هشتم خردادماه در پنجاه و هشتمین سفر شهرستانی خود به همراه شماری از مسئولان استان به این شهرستان سفر کرد و با حضور در میز ملاقات مردمی و شورای اداری به رفع مشکلات تعدادی از بنگاه‌های اقتصادی و واحدهای صنعتی و تولیدی در این شهرستان پرداخت.

رشد اقتصادی ارسنجان فارس در گرو توسعه صنایع تبدیلی و فرآوری محصولات کشاورزی

در این سفر مسایل و مشکلات این شهرستان در حوزه‌های مختلف مطرح و بررسی شد و راهکارهای اجرایی برای حل این مشکلات در دستورکار قرار گرفت.

مدیرکل صنعت، معدن و تجارت فارس که در این سفر استاندار فارس را همراهی کرده بود به ظرفیت این شهرستان در بخش کشاورزی اشاره کرد و گفت: باتوجه به قابلیت‌ها و مزیت‌های تولید محصولات کیفی زراعی و باغی در شهرستان ارسنجان سرمایه گذاری و بسترسازی برای ایجاد واحدهای فرآوری محصولات تولیدی کشاورزی و صنایع تبدیلی و تکمیلی در توسعه صادراتی این منطقه بسیار مؤثر است.

حمیدرضا ایزدی با اشاره به وضعیت مناسب زیرساختی در شهرک صنعتی ارسنجان افزود: ایجاد واحدهای تولیدی و اشتغال پایدار صنعتی و استقرار واحدهای صنعتی و تولیدی در این شهرستان توسط سرمایه گذاران و کارآفرینان از اهمیت ویژه ای برخوردار است.

وی با بیان اینکه پیشرفت و توسعه در شهرستان‌ها باعث ایجاد تحول در بخش‌های مختلف استان می‌شود، اظهارکرد: رفع مسایل و مشکلات بخش خصوصی ، کارآفرینان، سرمایه گذران و فعالان حوزه تولید همچنین احیای واحدهای نیمه فعال و راکد و توجه به فعالیت دوباره این واحدها،حفظ واحدهای موجود و جذب سرمایه گذار در ایجاد صنایع مادر در اولویت برنامه اداره کل صمت فارس و تیم اقتصادی استان است.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha