سایت خانواده بانشاط و اپلیکیشن مُهک در کرمان رونمایی شد

کرمان - ایرنا - سایت خانواده بانشاط و اپلیکیشن مُهک (مراقبت همه جانبه کودک) با همکاری معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کرمان و بیمه سلامت روز دوشنبه در مرکز این استان رونمایی شد.

به گزارش ایرنا، استاد پزشکی اجتماعی دانشگاه علوم پزشکی کرمان روز دوشنبه در نشست خبری به مناسبت هفته ملی بدون دخانیات افزود: سایت خانواده با نشاط به نشانی www.happyfamily.ir سایت خانواده بانشاط و اپلیکیشن مُهک در کرمان رونمایی شد و اپلیکیشن مُهک یا مراقبت همه جانبه کودک به آدرس www.mohakapp.ir خدمات موردنیاز آموزشی را به خانواده ها ارائه می دهد.

دکتر نوذر نخعی با اشاره به اینکه استفاده از محتویات سایت خانواده با نشاط و اپلیکیشن مهک برای همگان و بدون ذکر منبع آزاد است تصریح کرد: این سایت شامل بخش هایی مانند کلیپ، پوستر، کتاب، اسلاید و پادکست آموزشی مورد نیاز خانواده ها با محوریت خانواده و در زمینه تربیت کودکان و نوجوانان است.

وی با اشاره به اینکه کلیپ هایی در بخش های مختلف زندگی زناشویی، مهارت های زندگی، سلامت روان، فرزندپروری، مهرمادری، آسیب های تک فرزندی، سیگار و قلیان، مواد مخدر محرک و الکل در این بخش بارگذاری شده است تصریح کرد: کتاب های مختلفی نیز به صورت صوتی و مکتوب در این سایت وجود دارد که امکان استفاده رایگان از این کتاب ها وجود دارد.

نخعی گفت: فیلم های موجود در سایت خانواده با نشاط از بهترین و معتبرترین مراکز اخذ و بارگذاری شده و سامانه مهک نیز از طریق بازار و و کیو آر کد قابل نصب است.

سامانه ۳۷۴۷ سامانه پاسخگوی مشکلات

وی همچنین تصریح کرد: سامانه ۳۷۴۷ با پرسنل روانشناس، ماما و کارشناس ارشد تغذیه با حفظ محرمانه ها و بدون هزینه کرد در ساعات اداری به مشاوره های افراد پاسخ می دهد.

نخعی افزود: در صورت استقبال از سامانه تلفنی ۳۷۴۷ شیفت عصر این مرکز مشاوره نیز تامین اعتبار و راه اندازی خواهد شد.

مدیرگروه سلامت اجتماعی و روانی دانشگاه علوم‌پزشکی کرمان نیز گفت: برخی خانواده ها فرزندان خود را رها کرده اند و منتظر هستند مدرسه و سازمان های دیگر برای تربیت فرزندانشان آستین بالا بزنند که خطاست.

علی بهرام‌ نژاد با اشاره به کلیپ پیک آخر تولید تصریح کرد: تاثیری که این اثر در کاهش مصرف دُز بالای مشروبات الکلی داشته بیشتر از هزاران تبلیغ است.

وی با اشاره به مفهوم و هدف برخی کارتن ها و فیلم ها گفت: به عنوان مثال اسپانسر کارتن لاک پشت های نینجا کارخانه مواد اولیه پیتزاست.

بهرام نژاد اظهارداشت: شخصیت های این کارتن بعد از هر جنگ برای رفع خستگی پیتزا می خورند و این کار این مهم را به فرزندان ما می آموزد بعد از خستگی از کار و درس می توان پیتزا خورد، در صورتی که نامی از پیتزا و پنیر پیتزا برده نشده است اما این کار تاثیر خود را می گذارد.

وی با اشاره به ضرورت تشکیل خانواده به شکل سنتی تصریح کرد: این امر در پیشگیری از اعتیاد بسیار مهم است.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha