اتحادیه اروپا خشونت‌ها در کوزوو را به شدت محکوم کرد

تهران- ایرنا- جوسپ بورل مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا بامداد امروز سه‌شنبه خشونت‌ها در کوزوو را به شدت محکوم کرد.

به گزارش ایرنا، مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا بامداد امروز (سه‌شنبه) در توئیتر خود نوشت: اتحادیه اروپا خشونت‌های تکان‌دهنده در شهر زوکان کوزوو را به شدیدترین وجه ممکن محکوم می‌کند.

وی افزود: اعمال خشونت‌آمیز علیه کفور، سربازان، رسانه‌ها، غیرنظامیان و نیروهای پلیس کاملا غیرقابل قبول هستند.

اتحادیه اروپا خشونت‌ها در کوزوو را به شدت محکوم کرد

مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا در توئیت دیگری به درگیری‌های روز گذشته در شهر زوکان کوزوو اشاره کرد و نوشت: اتحادیه اروپا از مقامات کوزوو و معترضان می‌خواهد که فورا و بدون قید و شرط اوضاع را آرام کنند.

اتحادیه اروپا خشونت‌ها در کوزوو را به شدت محکوم کرد

بورل تاکید کرد: ما از طرفین انتظار داریم که مسئولانه عمل کرده و فوراً راه‌حلی سیاسی از طریق گفت وگو پیدا کنند.

همچنین برلین در بیانیه‌ای که در تارنمای رسمی وزارت خارجه آلمان درباره درگیری‌های روز گذشته در شمال کوزوو منتشر شد، اعلام کرد: ما حملات خشونت‌آمیز غیرقابل قبول در شمال کوزوو را که بعدازظهر دوشنبه منجر به زخمی شدن ده‌ها سرباز نیروهای حافظ صلح ناتو در کوزوو (کفور – KFOR) و چندین غیرنظامی شد، به شدت محکوم می‌کنیم.

این بیانیه می‌افزاید: ما خواستار توقف فوری همه خشونت‌ها و هر اقدامی هستیم که به تنش دامن می‌زند. تنش‌زدایی اکنون به فوریت مورد نیاز است. ما از کوزوو و صربستان می‌خواهیم که بدون هیچ تأخیر بیشتری برای این منظور مذاکره کنند و به کار بر روی اجرای توافقنامه عادی‌سازی که در فوریه و مارس منعقد شد، از جمله برای انجمن شهرداری‌های اکثریت صرب ادامه دهند.

اتحادیه اروپا خشونت‌ها در کوزوو را به شدت محکوم کرد

در این بیانیه تاکید شده است که «ما به طور کامل از تلاش‌های میروسلاو لایچاک نماینده ویژه اتحادیه اروپا برای کاهش تنش‌ها حمایت می‌کنیم».

به گزارش ایرنا، نیروهای حافظ صلح ناتو در کوزوو (KFOR)، دوشنبه شب با انتشار بیانیه‌ای، خشونت‌های جاری در مناطق صرب‌نشین کوزوو را محکوم کرد.

در بیانیه‌ نیروهای حافظ صلح ناتو در کوزوو آمده است: در جریان مقابله با یکی از خشن‌ترین اعتراضات معترضان صرب‌تبار کوزوو، چندین تن از سربازان نیروهای حافظ صلح ناتو در کوزوو از ملیت‌های ایتالیا و مجارستان مورد حملات غیرقانونی قرار گرفتند و بر اثر انفجار مواد محترقه دچار جراحات همراه با شکستگی و سوختگی شدند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha