۹ خرداد ۱۴۰۲، ۱۰:۴۱
کد خبرنگار: 5353
کد خبر: 85126407
T T
۱ نفر

برچسب‌ها

حمله به مسکو؛ روسیه از انهدام تمام پهپادهای اوکراینی خبر داد

تهران- ایرنا- وزارت دفاع روسیه در بیانیه‌ای درباره حمله پهپادی صبح امروز (سه‌شنبه) به مسکو اعلام کرد: تمام هواپیماهای بدون سرنشین اوکراین سرنگون شدند.

به گزارش روز سه‌شنبه ایرنا از خبرگزاری اسپوتنیک، در بیانیه این وزارتخانه در این باره آمده است: کی‌یف با هشت پهپاد پایتخت روسیه را هدف حمله قرار داد که همه آن‌ها منهدم شدند.

بر اساس این بیانیه، سه پهپاد توسط ابزارهای جنگی الکترونیکی از مسیر خود منحرف شدند و سامانه‌ پدافند هوایی پانتسیر- اس (Pantsir-S) در منطقه مسکو پنج هواپیمای بدون سرنشین دیگر را سرنگون کرد.

صبح امروز سه‌شنبه آندری وروبیوف فرماندار منطقه مسکو از سرنگونی چندین پهپاد هنگام نزدیک شدن به مسکو خبر داده بود.

سرگئی سوبیانین شهردار مسکو نیز با تایید این خبر گفته بود که بر اثر حمله پهپادی به چندین ساختمان در جنوب این شهر خسارت جزئی وارد شده و کسی به طور جدی آسیب ندیده است.

پیشتر و در تاریخ سوم مِه (۱۳ اردیبهشت)، مسکو از تلاش اوکراین برای حمله پهپادی به کاخ کرملین محل اقامت ولادیمیر پوتین رئیس جمهوری روسیه و خنثی کردن آن خبر داده بود. همچنین اعلام شده بود پهپادها رهگیری و منهدم شدند و این حادثه تلفات جانی نداشت.

بر اساس این گزارش،‌ پس از حمله ناموفق به کاخ ریاست‌جمهوری روسیه، پرواز هواپیماهای بدون سرنشین در آسمان پایتخت و چند منطقه دیگر این کشور ممنوع شد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha