۹ خرداد ۱۴۰۲، ۱۴:۳۵
کد خبرنگار: 949
کد خبر: 85126739
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

امام جمعه کاشان:از ظرفیت مشاوران حوزه  و دانشگاه برای آموزش خانواده استفاده شود

کاشان _ ایرنا _ نماینده ولی فقیه و امام جمعه کاشان گفت: یکی از آسیب های اجتماعی ما طلاق است و مشاوره در کاهش این آسیب اثرگذار بوده و باید از ظرفیت مشاوران حوزه و دانشگاه برای آموزش خانواده استفاده شود.

به گزارش ایرنا، حجت‌الاسلام والمسلمین سید سعید حسینی روز سه‌شنبه  در جلسه شورای فرهنگ عمومی کاشان افزود: در فرهنگ سراهای شهر مشاوران مورد وفاق حوزه و دانشگاه برای آموزش خانواده دعوت شوند و مشاوران مراکز علمی از حوزه و دانشگاه با نظارت رییس دادگستری کاشان پرونده های طلاق را بررسی کنند.

وی اظهار کرد:جلسات شورای فرهنگ عمومی نباید در ساعات اداری تشکیل شود ، چون مدیران در این مواقع باید پاسخگوی ارباب رجوع و مردم باشند.

سرپرست اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی کاشان هم گفت: شورای فرهنگ عمومی ذیل شورای عالی انقلاب فرهنگی است و اهمیت آن زیاد و رویکرد استعلایی و انقلابی دارد و همین رویکرد موجب می شود که در همه شئونات اجتماعی ورود کند.

سعید ضابطی افزود:مسایل مهم اجتماعی ازجمله عفاف و حجاب،سبک زندگی،ورزش ، رفتارهای اجتماعی و خانواده با این شورا ارتباط دارد و اگر بخواهیم جریان انقلاب پویا باشد ،باید به شورای فرهنگ عمومی توجه کنیم.

وی اظهار کرد: پایداری خانواده ، زیست عفیفانه و جمعیت از ابلاغیه های شورای عالی انقلاب فرهنگی است،خانواده از منظر قرآن نهادی مقدس است و پایداری خانواده تاکید شده و اگر بخواهیم خانواده ای آرام داشته باشیم این خانواده باید سالم و اسلامی باشد ، فرهنگ غرب قصد نابودی بنیاد خانواده را دارد.

سرپرست اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی کاشان بیان کرد: زیست عفیفانه مفهومی راهبردی است و تنها مربوط به عفاف و حجاب نیست ، بلکه همه شئونات زندگی ایرانی و اسلامی را شامل می شود.

ضابطی افزود:رویکرد شورای فرهنگی عمومی در خصوص زیست عفیفانه اینگونه است که این شورا باید به عنوان یک قرارگاه عملیاتی در حوزه فرهنگ عمل کند.

شهرستان کاشان با جمعیت افزون بر ۳۶۴ هزار نفر در فاصله نزدیک به ۲۰۰ کیلومتری شمال اصفهان واقع شده است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha