۹ خرداد ۱۴۰۲، ۱۴:۱۵
کد خبرنگار: 1540
کد خبر: 85126817
T T
۲ نفر

برچسب‌ها

پروندهٔ خبری

فرماندار: برنامه کوتاه‌مدت عبور سمنان از بحران کم‌آبی ۱۳۴ میلیارد تومان نیاز دارد

سمنان- ایرنا- فرماندار سمنان گفت: شهرستان با کمبود ۳۰۰ لیتر بر ثانیه‌ای آب در زمان اوج مصرف روبه‌رو است و ۱۳۴ میلیارد تومان اعتبار مورد نیاز به منظور اجرای برنامه‌های کوتاه‌مدت برای گذر از این بحران نیاز است.

به گزارش خبرنگار ایرنا، محمد بهرامی روز سه شنبه در نشست تامین آب شرب شهرستان سمنان در زمان تنش آبی به ویژه در فصل گرم تابستان، گفت: بر اساس گزارش ادارات متولی در حوزه تامین منابع آب، شهرستان سمنان با مصرف یک هزار و ۴۵ لیتر در ثانیه با کمبود ۳۰۰ لیتر در ثانیه رو به رو است که نیازمند انسجام و ورود جدی مدیران برای مدیریت بحران آب است.

وی احداث ایستگاه پمپاژ سوکان، حفر و تجهیز چاه ۱۱ سوکان و اصلاح و بهسازی تاسیسات آبرسانی چشمه روزیه را از برنامه های کوتاه مدت برای گذر از این بحران نام برد و افزود: اجرای این طرح ها نیازمند تامین اعتبار به مبلغ ۱۳۴ میلیارد تومان است.

نگاهی به شرایط کم‌آبی شهر سمنان

طبق گزارش‌های شرکت آب و فاضلاب استان، شهر سمنان و مرکز استان با ۳۰۰ لیتر بر ثانیه کمبود آب آشامیدنی در ساعات اوج مصرف مواجه است و شرایط بحرانی دارد.

فرماندار: برنامه کوتاه‌مدت عبور سمنان از بحران کم‌آبی ۱۳۴ میلیارد تومان نیاز دارد

بنا به اعلام شرکت آب و فاضلاب استان سمنان در سال ۱۴۰۱، خروجی آب چشمه روزیه سمنان به عنوان منبع تامین آب این شهر از ۵۴۰ لیتر بر ثانیه در سال ١۴٠٠ به ۳۴۵ لیتر در ثانیه در ١۴٠١ کاهش یافت و اکنون استاندار سمنان در اردیبهشت ۱۴۰۲ اعلام کرد که خروجی آب به ۲۶۰ لیتر بر ثانیه کاهش یافته است.

طبق گزارش‌های سال ۱۴۰۱، ورودی آب چشمه گل‌رودبار از دیگر منابع تامین آب شهر سمنان نیز از ۱۶۰ به ۱۱۰ لیتر بر ثانیه کاهش یافت و در مجموع نیاز آب آشامیدنی استان سمنان ۹۸۵ لیتر بر ثانیه، اما ظرفیت تامین آب استان ۸۳۰ لیتر بر ثانیه است.

در جنوب سمنان در گذشته با ۴۵ متر حفاری دسترسی به آب میسر بود، اما اکنون ۳۸۰ متر باید حفاری شود.

استان سمنان با میزان بارش کمتر از میانگین و تبخیر بالاتر از متوسط کشور، ظرفیت محدود آبهای زیرزمینی، همچنان با مساله کمبود آب مواجه است و مردم چشم‌انتظار اقدام جدی برای این مساله هستند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha