۹ خرداد ۱۴۰۲، ۱۶:۲۰
کد خبرنگار: 5368
کد خبر: 85126981
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

مقاومت فلسطین: عملیات حرمیش پاسخ به جنایات روز افزون دشمن است

تهران - ایرنا - جنبش‌های حماس و جهاد اسلامی فلسطین با تبریک عملیات ضد صهیونیستی امروز (سه شنبه) در شهرک صهیونیستی «حرمیش» در نزدیک شهر طولکرم در کرانه باختری تاکید کردند که این عملیات پاسخ مشروعی به جنایات روزافزون صهیونیست‌ها علیه ملت بی‌گناه فلسطین است.

به گزارش روز سه‌شنبه ایرنا از پایگاه خبری العهد، جنبش جهاد اسلامی در بیانیه‌ای در این باره تاکید کرد: این عملیات شجاعانه بیانگر وفاداری رزمندگان دلاور مقاومت به ادامه راه مقاومت و شهدای راه آن است.

در این بیانیه آمده است: عملیات حرمیش پاسخی طبیعی و مشروع به جنایات تشدید شده رژیم اشغالگر علیه ملت بود که آخرین مورد آن در طولکرم، نابلس و جنین رخ داد.

جنبش جهاد اسلامی همچنین تاکید کرد: این عملیات به عنوان یک پاسخ میدانی سریع برای بازدارندگی رژیم اشغالگر جنایتکار و وارد کردن ضربه و درد به آن در زمان و مکان مناسب انجام شد و همچنین حامل این پیام قوی است که جنایات مستمر دشمن علیه ملت ما بدون مجازات نخواهد ماند.

این جنبش همچنین در ادامه بیانیه خود خاطرنشان کرد: دشمن بداند تا زمانی که تجاوز به سرزمین و مقدسات ما ادامه دارد، امنیتی برای نظامیان و شهرک نشینان آن وجود ندارد.

در همین راستا، «حازم قاسم» سخنگوی جنبش مقاومت اسلامی فلسطین (حماس) نیز در سخنانی در این باره تاکید کرد که عملیات قهرمانانه در ورودی شهرک حرمیش در شمال طولکرم، توانایی مقاومت در در غافلگیری ارتش رژیم اشغالگر در کرانه باختری اشغالی را ثابت کرد.

حازم قاسم خاطرنشان کرد: مقاومت در چارچوب دفاع از مردم، مقدسات و سرزمین خود و پاسخ به تجاوزات روزافزون اشغالگران به حملات خود ادامه خواهد داد.

وی افزود: مقاومت در کرانه باختری درپی ناتوانی کامل صهیونیست‌ها در توقف و در هم شکسن آن، همواره درحال گسترش و قدرتمندتر شدن است.

این اظهارات پس از آن بیان شد که شهرک نشین صهیونیستی که ساعاتی پیش طی عملیات نیروهای مقاومت در شهرک صهیونیستی «حرمیش» در نزدیک شهر طولکرم زخمی شده بود، به هلاکت رسید.

گردان طولکرم وابسته به گردان های «شهدا الاقصی» مسئولیت این عملیات ضد صهیونیستی را برعهده گرفت و گردان های شهدا الاقصی در بیانیه ای اعلام کرد: نیروهای واکنش سریع ما در عملیاتی در نزدیکی شهرک صهیونیستی «حرمیش» توانستند با ضرب گلوله یک صهیونیست را هدف قرار دهند.

در این بیانیه همچنین آمده است: از مردم فلسطین در منطقه این عملیات و مناطق مجاور می خواهیم که هوشیار باشند و به منظور حفظ سلامتی مبارزان فلسطینی تمام ویدیو ها و تصاویر ضبط شده دوربین های نظارتی محل کار و خانه های خود را پاک کنند.

همزمان منابع صهیونیستی اعلام کردند که «یو آو گالانت» وزیر جنگ رژیم صهیونیستی درپی این عملیات ضد صهیونیستی با فرماندهان ارتش این رژیم نشست برگزار خواهد کرد تا چگونگی پاسخ به آن را بررسی کند.

پیش از این نیز منابع خبری گزارش داده بودند که در پی یورش بامداد امروز سه شنبه نظامیان صهیونیست به اردوگاه نور شمس شهر طولکرم واقع در شمال کرانه باختری، درگیری شدیدی بین آنها و نیروهای مقاومت فلسطین به وقوع پیوست که در اثر یک نظامی صهیونیست هم زخمی شد.

گردان‌های شهدای الاقصی صبح امروز اعلام کرد که نیروهای مقاومت فلسطین، نظامیان دشمن صهیونیستی را که به اردوگاه نور شمس یورش برده بودند، به گلوله بستند.

بر اساس این گزارش، انفجار و درگیری شدیدی در جریان یورش گسترده نظامیان صهیونیست به اردوگاه نور شمس به وقوع پیوست و بالگردهای رژیم صهیونیستی بر فراز طولکرم به پرواز درآمدند.

نظامیان رژیم اشغالگر همچنین در حمله به اردوگاه نور شمس منزل مسکونی یک فلسطینی را منفجر کردند و اجازه ورود به نیروهای امدادی فلسطین به اردوگاه را ندادند.

از سوی دیگر، نیروهای مقاومت فلسطین یک خودروی نظامی ارتش رژیم صهیونیستی را در اردوگاه نور شمس با بمب هدف قرار داده و منهدم کردند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha