۹ خرداد ۱۴۰۲، ۲۱:۱۰
کد خبرنگار: 1408
کد خبر: 85127184
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

تعریض و بهسازی محور پیرانشهر - سردشت ۳۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد

ارومیه - ایرنا - مدیرکل راه و شهرسازی آذربایجان‌غربی گفت: عملیات بهسازی و چهار خطه کردن محور پیرانشهر - سردشت با یک هزار و ۵۰۰ میلیارد ریال اعتبار پیش‌بینی شده در حال اجراست و ۳۰ درصد پیشرفت اجرایی دارد.  

به گزارش ایرنا، سیدمحسن حمزه‌لو عصر سه‌شنبه در بازدید از طرح تعریض و بهسازی محور پیرانشهر - سردشت، اظهار کرد: تاکنون ۳۰۰ میلیارد ریال برای عملیات عمرانی و زیرسازی چهار کیلومتر از این محور هزینه شده است.

وی ادامه داد: طول محور پیرانشهر - سردشت ۹۳ کیلومتر است و توجه به این مسیر امکان دسترسی ترانزیتی به گمرک تمرچین را از سمت جنوب استان فراهم می‌کند.

مدیرکل راه و شهرسازی آذربایجان‌غربی افزود: طرح محور پیرانشهر - سردشت به صورت چهار خطه بوده و به زودی ۴.۵ کیلومتر از آن آماده آسفالت می‌شود.

حمزه لو اضافه کرد: افزایش ظرفیت ترافیکی محور و تسهیل حمل و نقل محصولات تولیدی، خدماتی و کشاورزی و ساماندهی ورودی پیرانشهر از سمت سردشت از مهمترین اهداف توسعه این مسیر ارتباطی است.

وی یادآور شد: طبق قرارداد اولیه، کل این طرح که ۷.۵ کیلومتر است در ۲ سال آینده به اتمام می‌رسد و زیربار ترافیک می‌رود.

تعریض و بهسازی محور پیرانشهر - سردشت ۳۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد

برنامه‌ریزی برای بهره‌برداری از ۱۳۰ کیلومتر بزرگراه و راه اصلی در مسیرهای ارتباطی تردد زائران اربعین حسینی

مدیرکل راه و شهرسازی آذربایجان‌غربی گفت: برنامه‌ریزی شده ۱۳۰ کیلومتر بزرگراه و راه اصلی در مسیرهای منتهی به پایانه مرزی تمرچین و مسیر ارتباطی زائران اربعین حسینی احداث و به بهره‌برداری برسد.

حمزه‌لو در جلسه کمیته زیرساخت ستاد اربعین آذربایجان‌غربی که با حضور معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار آذربایجان‌غربی در فرمانداری پیرانشهر برگزار شد، هم اظهار کرد: این میزان در مسیرهای تردد زائران اربعین حسینی استان قرار دارند و مسیرهای منتهی به پایانه مرزی تمرچین در اولویت برنامه‌ها است.

وی ادامه داد: از این میزان مسیر حدود ۴۰ کیلومتر در محور نقده - پیرانشهر -تمرچین بوده و زمینه تردد راحت زائران اربعین حسینی را فراهم می‌کند.

مدیرکل راه و شهرسازی آذربایجان‌غربی افزود: تردد زائران اربعین حسینی از مرز تمرچین فرصتی برای توسعه اجتماعی و اقتصادی و راه‌های ارتباطی آذربایجان‌غربی محسوب می‌شود و در این راستان از ظرفیت‌های موجود نهایت بهره‌برداری صورت می‌گیرد.

تعریض و بهسازی محور پیرانشهر - سردشت ۳۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد

وی گفت: اجرای عملیات در محورهای ارتباطی به منظور تسهیل تردد به خصوص حمل‌ و نقل بین‌المللی در مسیرهای منتهی به پایانه مرزی تمرچین با تمام توان انجام می‌شود.

به گفته وی، برنامه‌ریزی شده از ظرفیت مسافری ایستگاه راه‌آهن نقده نیز استفاده حداکثری شود.

حمزه لو تاکید کرد: زیرساخت‌های جاده‌ای در مسیرهای منتهی به مرز تمرچین آماده تردد زائران اربعین بوده و توسعه جاده‌های ترانزیتی و پرتردد از جمله بزرگراه بین‌المللی نقده - پیرانشهر - تمرچین ادامه دارد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha