استقبال مردمی از موکب‌ها در مسیرهای منتهی به تمرچین روند افزایشی دارد

ارومیه - ایرنا - استاندار آذربایجان غربی گفت: استقبال مردمی از راه اندازی موکب‌های اربعین در مسیرهای منتهی به مرز تمرچین این استان در سال جاری روند افزایشی دارد.

به گزارش ایرنا، محمد صادق معتمدیان روز جمعه در یک گفت و گوی خبری افزود: موکب های مردمی از شمالی ترین نقطه استان در مرز بازرگان تا تمرچین پیرانشهر توسط مردم راه اندازی شده و در محورهای مختلف منتهی به این مرز مستقر هستند.

وی بیان کرد: پایگاههای امداد و نجات هلال احمر و اورژانس هم در مسیرها مستقر بوده و خدمات مختلف اسکان، تغذیه و فرهنگی به زائران اربعین ارایه می‌دهند.

معتمدیان با اشاره به تلاش‌های انجام شده در زمینه حمل و نقل یکسره زائران از تمرچین به اربیل ، سامرا، کاظمین، کربلا و نجف اظهار کرد: سالهای قبل در حمل زائران گلایه مندیهایی وجود داشت که امسال با تدابیری که در سفر وزیر کشور به بغداد انجام شد و با گفت و گوهایی که ما با مسوولان اقلیم کردستان عراق داشتیم این مسأله رفع شد.

وی ادامه داد: با همکاری کمیته های ستاد اربعین پیش بینی های لازم و تدابیر مربوطه برای پذیرایی از زائران انجام‌شده و اقدامات زیرساختی نیز محقق شده است.

استاندار آذربایجان غربی بیان کرد: از نظر توسعه راه ها و مسیرهای مواصلاتی و چهاربانده کردن مسیرهای منتهی به پایانه مرزی تمرچین، پوشش اینترنتی در مسیر ، تامین آب و برق مورد نیاز و افزایش گیت‌های ورود و خروج در پایانه مرزی نیز اقدامات شاخصی انجام شده است تا زمینه سفری امن برای زائران ابا عبدالله حسین (ع) فراهم شود.

به گزارش ایرنا آذربایجان غربی برای سومین سال متوالی پذیرای زایران اربعین حسینی است. به دلیل آب و هوای خنک حاکم در این منطقه پیش بینی می شود امسال استقبال زوار در تردد از این مسیر افزایش ۲ برابری داشته باشد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha