۱۰ خرداد ۱۴۰۲، ۵:۰۷
کد خبرنگار: 2445
کد خبر: 85127317
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

ژاپن: پدافند دفاعی ما در حالت آماده باش قرار دارد

۱۰ خرداد ۱۴۰۲، ۵:۰۷
کد خبر: 85127317
ژاپن: پدافند دفاعی ما در حالت آماده باش قرار دارد

تهران-ایرنا-وزیر دفاع ژاپن بامداد چهارشنبه و به دنبال شلیک موشک بالستیک توسط کره شمالی گفت که پدافند هوایی کشورش در حالت آماده باش کامل قرار دارد.

به گزارش ایرنا از خبرگزاری اسپوتنیک، از سوی دیگر نهاد نخست وزیری ژاپن در بیانیه‌ای نسبت به شلیک موشک بالستیک کره شمالی واکنش نشان داد و افزود: ما بشدت رفتار کره شمالی را محکوم می‌کنیم و در این زمینه با آمریکا و کره جنوبی هماهنگ هستیم.
خبرگزاری مرکزی کره شمالی اعلام کرد: راکت «چئولیما-۱» که حامل ماهواره جدید بود در دریای غرب کره سقوط کرد زیرا به دلیل عملکرد غیرعادی در آغاز فعالیت موتور دومرحله‌ای آن، شتاب خود را از دست داد.

ارتش کره جنوبی بامداد چهارشنبه اعلام کرد که کره شمالی یک ماهواره به فضا پرتاب کرد اما ژاپن از شلیک یک موشک توسط پیونگ‌یانگ خبر داد.

خبرگزاری رویترز در این باره گزارش داد که پس از این پرتاب آژیر خطر در سئول پایتخت کره جنوبی به صد درآمد.

مقام‌های سئول از شهروندان خواستند تا برای تخلیه احتمالی خانه‌های خود آماده باشند.

خبرگزاری یونهاپ گزارش داد که شورای امنیت ملی کره جنوبی قرار است درباره پرتاب ماهواره کره شمالی تشکیل جلسه بدهد.

این در حالی است که خبرگزاری کیودو به نقل از دولت ژاپن گزارش داد که به نظر می‌رسد کره شمالی یک موشک شلیک کرده است.

کره شمالی پیشتر اعلام کرده بود که از ۳۱ می (دهم خرداد) تا ۱۱ ژوئن (۲۱ خرداد) اولین ماهواره نظامی نظارتی خود را برای رصد فعالیت‌های آمریکا به فضا پرتاب می‌کند.

مقام‌های دولت ژاپن روز دوشنبه اعلام کردند پیونگ یانگ به اطلاع آنها رسانده است که پرتاب این ماهواره نظارتی ممکن است در اوایل این هفته انجام شود اما توکیو هشدار داده که کره شمالی ممکن است در واقع در حال برنامه‌ریزی برای آزمایش یک موشک بالستیک باشد.

خبرگزاری مرکزی کره شمالی (KCNA) به نقل از ری پیونگ چول نائب رئیس کمیسیون نظامی مرکزی حزب حاکم این کشور سه‌شنبه اعلام کرد: ماهواره نظارتی نظامی شماره «یک» به همراه ابزارهای شناسایی مختلف که قرار است

جدیدا آزمایش شوند، برای ردیابی و نظارت لحظه به لحظه و مقابله با اقدامات نظامی خطرناک ایالات متحده و نیروهای دست نشانده آن ضروری است.

ری افزود: پیونگ یانگ نیاز به گسترش ابزارهای شناسایی و اطلاعاتی و بهبود تسلیحات مختلف دفاعی و تهاجمی را در راستای تلاش برای تقویت آمادگی نظامی خود، ضروری می‌داند.

وی همچنین ایالات متحده را به انجام فعالیت‌های جاسوسی هوایی خصمانه در شبه جزیره کره و مناطق اطراف آن متهم کرد.

کیم جونگ اون رهبر کره شمالی در ماه جاری میلادی (ماه مه) اولین ماهواره نظارتی نظامی این کشور را در حالی که برای پرتاب آماده شده بود، بازرسی کرد و برای ادامه اقدامات برنامه‌ریزی شده برای پرتاب آن چراغ سبز نشان داد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha