مکانیزه‌ترین فرودگاه کشور در کیش به بهره برداری رسید+فیلم

کیش - ایرنا - سرپرست سازمان منطقه آزاد کیش گفت:‌ برای احداث مکانیزه ترین فرودگاه کشور در کیش بیش از ۲۰ هزار میلیارد ریال سرمایه گذاری انجام شده است.

به گزارش خبرنگار ایرنا، «سعید پورزادی» روز چهارشنبه در حاشیه اولین پرواز خروجی از ترمینال جدید فرودگاه کیش و در گفت و گو با خبرنگاران با اعلام اینکه این فرودگاه مدرن هدیه‌ای از سوی دولت به مردم ایران است، اظهار کرد: ترمینال جدید و مدرن فرودگاه کیش طی سه قرار داد ارزی و ریالی با اعتباری بالغ بر ۲۰ هزار میلیارد ریال که از سوی سازمان منطقه آزاد کیش سرمایه گذاری شده است به بهره برداری رسید.

وی با بیان اینکه مکانیزه ترین فرودگاه کشور در کیش به دست دانشمندان و متخصصان داخلی احداث شده است، افزود: در احداث این ترمینال فرودگاهی مدرن از توانایی شرکت‌های دانش بنیان ایرانی استفاده شده است.

سرپرست سازمان منطقه آزاد کیش با اعلام اینکه پروازهای ورودی به این فرودگاه مدرن از ۱۲ فروردین آغاز شده است، اضافه کرد: تاکنون بیش از ۲ هزار مسافر از طریق این فرودگاه به کیش وارد شده‌اند.

وی ادامه داد: مجوز اولین پرواز خروجی از این فرودگاه نیز با تلاش شبانه روزی همکاران در سالروز ولادت ثامن الائمه امام رضا(ع) به مقصد مشهد مقدس اخذ و امروز این پرواز با موفقیت انجام شد.

ترمینال جدید فرودگاه کیش ظرفیت انتقال سالانه 6 میلیون مسافر را دارد

«پورزادی» با اعلام اینکه ترمینال جدید فرودگاه کیش قابلیت انتقال سالانه ۶ میلیون مسافر را دارد، گفت: این فرودگاه خدمات ارزنده‌ای در حوزه تجارت و گردشگری ارائه خواهد داد.

وی با بیان اینکه انتقال کامل ظرفیت سفرهای داخلی از ترمینال قدیم به ترمینال جدید طی یک شیب ملایم در حال انجام است، اظهار کرد: با تامین اعتبار در نیمه دوم سال جاری و بازسازی ترمینال قدیم فرودگاه کیش، این ترمینال به طور کامل در اختیار پروازهای خارجی قرار خواهد گرفت.

سرپرست سازمان منطقه آزاد کیش با اشاره به دیپلماسی موفق دولت در احیای روابط با کشورهای حوزه خلیج فارس، بیان کرد: امروز اولین پرواز از کیش به مقصد دبی انجام می‌شود که به صورت هفتگی ادامه دار خواهد بود؛ باید اذعان کرد که برقراری پروازهای خارجی نقش بسزایی در توسعه تجاری و گردشگری منطقه خواهد داشت.

وی همچنین با اعلام اینکه افتتاح مکانیزه ترین فرودگاه کشور در کیش به زودی انجام می‌شود، افزود: در حال انجام تست‌های لازم برای رفع اشکالات احتمالی تا زمان افتتاح این طرح بزرگ هستیم.

«پورزادی» ادامه داد:‌ با توجه به وسعت این طرح بزرگ، از آیت الله «سید ابراهیم رییسی» رییس جمهوری کشورمان برای افتتاح ترمینال جدید و مدرن کیش دعوت به عمل آمده است.

به گزارش ایرنا، اولین پرواز آزمایشی از ترمینال جدید فرودگاه کیش به عنوان مکانیزه ترین فرودگاه کشور به مقصد مشهد صبح امروز انجام شد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha