هدف گذاری برای جذب ۲۲هزار نفری صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان روستایی و عشایری مازندران

ساری- ایرنا- مدیر صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر استان مازندران با اظهار این که دولت تا ۷۰ درصد حق سهم بیمه شدگان این صندوق را پرداخت می کند، گفت:امسال برای جذب ۲۲ هزار نفر از مشمولان این صندوق هدف گذاری شده است.

محمد اسفندیاری روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگاران در ساری افزود: صندوق بیمه روستایی و عشایری فرصتی برای دانشجویان روستاییان نیز شده است.

وی تعداد کارگزاران بیمه صندوق روستایی در مازندران را ۸۰ واحد اعلام‌ کرد و ادامه داد : در حال حاضر ۱۳۰هزار بیمه شده در استان هستند که هنوز نیمی از جمعیت ۲۸۰ هزار نفری مشمول و جامعه هدف تحت پوشش بیمه روستایی و عشایری در استان، بیمه نیستند.

وی بر لزوم فعالیت بیشتر کارگزاران صندوق بیمه روستایی در مازندران تاکید کرد و بیان داشت : همسو با جذب حداکثری افراد مشمول صندوق بیمه اجتماعی کشاورزی در مازندران، شخص استاندار و امامان جمعه شهرستان ها پای کار آمدند.

اسفندیاری با بیان این که سال گذشته ۱۴ هزار نفر جذب صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان روستایی مازندران شدند، ادامه. داد: البته این آمار نسبت به هدف ۲۰ هزار نفری فاصله داشته است.

وی با ذکر این نکته دولت با حمایت ویژه فرصت خوبی را برای مشمولان جذب این صندوق فراهم کرده است، بیان داشت : امسال قالیبافان، شاغلان صنایع دستی و ورزشکاران فاقد بیمه بازنشستگی در مازندران را با جدیت جذب خواهیم کرد.

اسفندیاری به جوان بودن صندوق بیمه روستایی و عشایری که ۱۷سال عمر دارد، گفت: ارتقای قوانین در صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان روستایی و عشایری نیز سال به سال در حمایت از بیمه شدگان در دستور کار است.

وی از جذب یکهزار نفر از افراد تحت پوشش کمیته امداد امام خمینی (ع) مازندران در صندوق بیمه روستایی امسال خبر داد و گفت: این حمایت در سهمیه حق پرداخت بیمه شده به صورت دایمی است.

هدف گذاری برای جذب ۲۲هزار نفری صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان روستایی و عشایری مازندران

مدیر صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان روستایی و عشایری مازندران به تفاهم نامه صندوق بیمه روستاییان و عشایر با بیمه سلامت اشاره کرد و گفت: همه خدمات درمانی بیمه سلامت مشمول بیمه شدگان این صندوق نیز می شود.

وی با ذکر این نکته که صندوق بیمه اجتماعی روستایی و عشایری سطوح ۹ و ۱۰ را در حمایت از کشاورزان دارد، گفت با ایجاد این سطح استقبال برای عضویت در این صندوق افزایش چشم گیری داشته است.

اسفندیاری به حمایت ۷۰ درصدی دولت از صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان روستایی و عشایری اشاره کرد و گفت: طبق جدول سطوح درآمدی مبنای وصول حق بیمه در سال جاری، سهم بیمه شده در سطح ۱۰ از بابت یکسال چهار میلیون و ۲۶۰هزار تومان برابر ۳۰ درصد است، یعنی ۷۰ درصد برابر با هشت میلیون تومان حق سهم بیمه صندوق توسط دولت تامین و پرداخت می شود.

وی ادامه داد: مشمولانی که سطح ۹ و۱۰ را انتخاب کنند، حقوق بازنشستگی شان با حداقل دستمزد قانون کار برابری خواهد کرد.

قرار گرفتن کشاورزان و دامپروران زیر چتر بیمه اجتماعی راهکاری اثرگذار برای پیشگیری از مهاجرت روستاییان و عشایرنشینان به مناطق شهری و گام نخست برای فراهم کردن بستر حمایت از تولیدکنندگان است، قشر زحمت کشی که به دلیل نقش ارزنده در تامین امنیت غذایی مردم پیشتاز تحقق اقتصاد مقاومتی نیز هستند.
روستائیان و عشایر استان مازندران، با تولید بیش از هفت میلیون و ۵۰۰هزار تن از ۷۲ نوع محصولات کشاورزی نقش مهمی در رونق اقتصادی و امنیت غذایی کشور دارند.

مازندران سه میلیون و ۲۰۰هزار نفر جمعیت دارد که یک میلیون و ۴۵۰هزار نفر آنان در روستاها زندگی می کنند.
بر اساس قوانین کشاورزان و روستا نشینانی که بالاتر از ۱۸ سال سن داشته باشند، می توانند تحت پوشش صندوق بیمه اجتماعی قرار بگیرند.

اجرای عدالت و پیشرفت با محوریت و رویکرد محرومیت زدایی که از رویکردها و برنامه‌های اولویت‌دار دولت سیزدهم عنوان شد، با افزایش ۱۰۰ درصدی جمعیت بیمه شدگان صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر مازندران به ویژه در حدود ۲سال اخیر، نمود عینی یافته است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha