۱۰ خرداد ۱۴۰۲، ۱۴:۰۲
کد خبر: 85127808
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

اعتراض پاکستان به کشورهای شرکت کننده نشست گروه ۲۰ در هند

تهران- ایرنا- پاکستان به کشورهای شرکت کننده در نشست گروه ۲۰ در هند به دلیل حضور در اجلاس گردشگری در منطقه مورد مناقشه کشمیر اعتراض کرد.

به گزارش روز چهارشنبه ایرنا از هندوستان تایمز، پس از اینکه هند با موفقیت از نشست کارگروه گردشگری گروه ۲۰ در جامو و کشمیر میزبانی کرد، پاکستان در تلاش است تا صدای اعتراض خود را به گوش کشورهای شرکت کننده در این نشست، برساند، بر اساس گزارش هندوستان تایمز، مسئول امور پاکستان (CDA) در هند اعتراض خود را به کشورهای شرکت کننده در این نشست تسلیم کرده است.

این رویداد از ۲۲ تا ۲۴ می برگزار شد و ۵۹ نماینده بین المللی در آن شرکت کردند، به رغم درخواست پاکستان از سازمان همکاری اسلامی برای شرکت نکردن در این نشست، سه کشور اسلامی اندونزی، امارات متحده عربی و بنگلادش و نمایندگان آنها در این مراسم که در شهر سرینگر برگزار شد، حضور یافتند.

تنها شرکای استراتژیک پاکستان، شامل چین، مصر و عمان در این نشست شرکت نکردند و سه نماینده صنعت گردشگری از ترکیه و دو نماینده از عربستان سعودی با وجود عدم مشارکت رسمی در این رویداد حضور داشتند.

حضور اندونزی، پرجمعیت ترین کشور مسلمان جهان، در این نشست قابل توجه بود و نشان می داد که رایزنی‌های اسلام آباد در این زمینه نتیجه‌ای نداشته است و زمانی که سازمان ملل متحد از طریق نمایندگان سازمان جهانی گردشگری (UNWTO)، برنامه محیط زیست سازمان ملل متحد (UNEP)، شورای جهانی سفر و گردشگری (WTTC) و سازمان بین المللی کار (WTTC) در این نشست حضور یافت، پاکستان وخامت اوضاع را درک کرد.

این گردهمایی اولین نشست بین‌المللی در قلمرو مورد مناقشه جامو و کشمیر، پس از لغو ماده ۳۷۰ (که وضعیت کشمیر را اضطراری می دانست) و تقسیم ایالت خودمختار کشمیر سابق به دو ایالت جداگانه در سال ۲۰۱۹ بود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha