۱۰ خرداد ۱۴۰۲، ۱۵:۰۹
کد خبر: 85127898
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

پیش‌بینی آبگرفتگی و سیلاب‌ در کرمان

۱۰ خرداد ۱۴۰۲، ۱۵:۰۹
کد خبر: 85127898
پیش‌بینی آبگرفتگی و سیلاب‌ در کرمان

کرمان- ایرنا- رییس اداره پیش‌بینی هواشناسی کرمان با اشاره به اینکه ناپایداری‌های جوی به صورت افزایش ابر، رگبار و رعد و برق در سطح استان از امروز(چهارشنبه)تا اوایل هفته آینده ادامه دارد گفت: در پی این ناپایداری‌ها آبگرفتگی معابر و جاری شدن روان‌آب در برخی مناطق بویژه نیمه غربی، ارتفاعات مرکزی و جنوب استان دور از انتظار نیست. 

حمیده حبیبی در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا افزود: در پی ناپایداری‌های جوی از امروز وزش تندبادهای لحظه‌ای، خیزش گرد و خاک و کاهش کیفیت هوا در سطح استان تا اوایل هفته آینده پدیده جوی غالب خواهد بود.

وی با اشاره به صدور هشدار زرد هواشناسی و ضمن تاکید بر اینکه مناطق نیمه غربی، ارتفاعات مرکزی و جنوبی استان بیشترین تاثیر را از این ناپایداری های جوی خواهند داشت اظهارداشت: احتمال جاری شدن روان‌آب، برخورد صاعقه و وقوع سیلاب‌های محلی در مناطق ذکر شده دور از انتظار نیست.

رییس اداره پیش‌بینی هواشناسی کرمان گفت: جلوگیری از ورود روان‌آب به باغات و مزارع، پیشگیری از تردد، توقف و چرای دام در حاشیه مسیل‌ها و رودخانه‌های فصلی و اجتناب از فعالیت‌های کوهنوردی به دلیل احتمال آبگرفتگی معابر در مناطق تحت اثر ناپایداری‌های جوی در استان کرمان توصیه می‌شود.

وی بیان کرد: در ۲۴ ساعت گذشته شهرستان جیرفت با دمای ۴۴ درجه سانتیگراد گرم‌ترین و لاله‌زار شهرستان بردسیر با دمای هشت درجه سانتیگراد خنک‌ترین نقاط استان کرمان بوده‌اند.

حبیبی اظهارداشت: دمای کلانشهر کرمان امروز در خنکترین ساعت به ۱۶ درجه سانتیگراد رسید و در گرم‌ترین ساعات به ۳۵ درجه سانتیگراد خواهد رسید.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha