۷ اردیبهشت ۱۴۰۲، ۱۱:۵۹
کد خبر: 85094248
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

احتمال آبگرفتگی در کرمان و هشدار هواشناسی

۷ اردیبهشت ۱۴۰۲، ۱۱:۵۹
کد خبر: 85094248
احتمال آبگرفتگی در کرمان و هشدار هواشناسی

کرمان- ایرنا- رییس مرکز پیش‌بینی هواشناسی کرمان با اشاره به بروز ناپایداری‌های جوی از امروز(پنجشنبه)در استان گفت: این اداره کل به دلیل تغییرات جوی از جمله افزایش ابر، رگبار پراکنده باران و آبگرفتگی معابر، احتمال بارش تگرگ، وزش باد نسبتا شدید و خیزش گرد و خاک در این استان هشدار زرد صادر کرد.

حمیده حبیبی در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا افزود: ناپایداری های جوی که بیشتر به صورت افزایش ابر، رگبار پراکنده و رعد و برق، وزش تندبادهای لحظه ای و بارش احتمالی تگرگ در اکثر مناطق استان پیش بینی شده تا روز یکشنبه هفته آینده ادامه خواهد داشت.

وی با بیان اینکه ناپایداری های جوی وزش تندباد لحظه ای و احتمال کاهش کیفیت هوا در مناطق مستعد خیزش گرد و خاک در استان رخ خواهد داد اظهار داشت: به دلیل کاهش کیفیت هوا و نیز میزان دید افقی طی این مدت احتمال اختلال تردد در محورهای مواصلاتی، بروز خسارت به بنرها و سازه‌های ساختمانی نیز وجود دارد.

رییس مرکز پیش‌بینی اداره‌کل هواشناسی کرمان منطقه اثر این سامانه جوی را در روزهای پنجشنبه تا یکشنبه هفته آینده شهرهای کرمان، اُرزوئیه، انار، بافت، بردسیر، بم، جیرفت، رابُر، راور، راین، رفسنجان، رودبارجنوب، ریگان، زرند، سیرجان، شهداد، شهربابک، عنبرآباد، فاریاب، فهرج، قلعه گنج، کهنوج، کوهبنان، گلباف، لاله زار، ماهان، منوجان، میانده جیرفت و نرماشیر اعلام کرد.

وی تصریح کرد: به دلیل ناپایداری‌های جوی پیشگیری از تردد، توقف و چرای دام در حاشیه مسیل‌ها و رودخانه‌های فصلی و اجتناب از فعالیت‌های کوهنوردی توصیه می‌شود.

حبیبی تاکید کرد: با توجه به احتمال رخداد تگرگ در استان کرمان تمهیدات لازم به منظور جلوگیری از خسارت به بخش کشاورزی نیز باید در نظر گرفته شود.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha