کولیوند: هلال احمر آماده خدمت به ۲ میلیون زائر خانه خدا است

همدان- ایرنا- رئیس جمعیت هلال احمر کشور اعلام کرد: آمادگی کامل برای ارایه خدمات در ابعاد مختلف به ویژه در حوزه بهداشت و درمان و امدادرسانی به ۲ میلیون زائر خانه خدا را داریم.

به گزارش خبرنگار ایرنا؛ «پیرحسین کولیوند» روز چهارشنبه در یادواره شهدای امدادگر هلال احمر استان همدان یادآوری کرد: همچنین این جمعیت آمادگی و تمهیدات لازم برای خدمات دهی مناسب به بیش از ۲۰ میلیون زایر در مراسم اربعین امسال را اندیشیده است .

وی بیان کرد: سال گذشته هلال احمر ایران عالی ترین نشان صلیب سرخ را بین ۱۰۹ کشور کسب و سه کرسی مدیریتی را از صلیب سرخ گرفت یعنی هم اینک به عنوان عضوی از شورای معاونان در تصمیم گیری ها مشارکت دارد.

وی اضافه کرد: با وجود همه این خدمات بشردوستانه و امدادی اما دشمنان با غبار آلود کردن فضا اجازه بازتاب خدمات هلال احمر را نمی دهد.

با وجود اینکه ایران درگیر رخدادهای طبیعی همچون سیل و زلزله بود اما هلال احمر این کشور در سیل پاکستان، زلزله افغانستان، زلزله ترکیه و سوریه جزو اولین کشورهایی بود که برای ارائه خدمات ورود کرد.

رئیس جمعیت هلال احمر کشور ادامه داد: با وجود حضور چند برا بری تیم هایی از رژیم غاصب اسرائیل در ترکیه برای امداد رسانی ، اما میزان خدمات نیروهای هلال احمر ایران بسیار بیشتر از رژیم اشغالگر قدس بود.

کولیوند ادامه داد: خدمات شایسته امدادگران هلال احمر موجب تقدیر مکتوب صلیب سرخ جهانی در بین ۱۰۰ کشور حاضر در ترکیه شد و اردوغان رییس جمهور ترکیه عالی ترین نشان فداکاری و خدمت را به همراه ۲ لوح تقدیر به هلال احمر ایران تقدیم کرد.

وی با بیان اینکه نیروهای مسلح ایران همواره در کارهای امدادی و حوادث کمک حال هلال احمر بوده است اضافه کرد: مسئولان ترکیه با دیدن ژنرالهای ایرانی که دوشادوش امدادگران در حال برپا کردن چادر و انجام خدمات امدادی و درمانی برای تسکین آلام آسیب دیدگان بودند متعجب شدند

کولیوند تاکید کرد: باید با خدمت صادقانه، ارادت خود را به شهدا نشان داد و امروز جمعیت هلال احمر صادقانه و ایثارگرانه در حال خدمت رسانی به مردم است.

رئیس جمعیت هلال احمر کشور با بیان اینکه شهدا مشمول نعمت الهی هستند افزود: برگزاری کنگره شهدا یک خواسته قلبی است و امروز در مسیر قدردانی و شکر گذاری هستیم تا بگوییم خدمات شما فراموش نمی شود.

کولیوند اضافه کرد: امدادگران، نجات گران و داوطلبان هلال احمر رهرو راه شهدا هستند و در دوران دفاع مقدس با روحیه ایثارگرانه در خط مقدم و بعد از آن در پشتیبانی و شناسایی مفقودین و اسرا تلاش کردند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha