اتحادیه اروپا: پرتاب ماهواره نشانگر به‌اعتنایی کره‌شمالی به قطعنامه‌های شورای امنیت است

لندن – ایرنا – اتحادیه اروپا روز چهارشنبه با صدور بیانیه‌ای همسو با ایالات متحده، پرتاب ماهواره توسط کره شمالی را محکوم و ادعا کرد که این رویداد نشانگر به‌اعتنایی پیونگ یانگ به قطعنامه‌های شورای امنیت است.

به گزارش روز چهارشنبه ایرنا، در این بیانیه که یک نسخه آن در تارنمای اتحادیه اروپا منتشر شد، آمده است: بی‌اعتنایی مداوم و کامل کره شمالی به تعهداتش بر اساس قطعنامه‌های شورای امنیت سازمان ملل، صلح و امنیت بین‌المللی را تهدید می‌کند.

بیانیه یادشده، اعتراض همه اعضای سازمان ملل متحد، به ویژه شورای امنیت به این رویداد را مهم ارزیابی کرده تا «نشان دهند که چنین اقداماتی هرگز پذیرفته نیست.»

اتحادیه اروپا در این بیانیه از کره شمالی خواست که تمام اقداماتی را که باعث افزایش تنش می‌شود، متوقف و در عوض مسیر گفت‌وگو با طرف‌های اصلی را انتخاب کند.

این درحالیست که پرتاب ماهواره شناسایی نظامی کره شمالی که بامداد چهارشنبه انجام شد، شکست خورد و این ماهواره در دریا سقوط کرد.

خبرگزاری مرکزی کره شمالی اعلام کرد: راکت «چئولیما-۱» که حامل ماهواره جدید بود در دریای غرب کره سقوط کرد زیرا به دلیل عملکرد غیرعادی در آغاز فعالیت موتور دومرحله‌ای آن، شتاب خود را از دست داد.

کره شمالی می گوید این پرتاب به دلیل مشکل موتور با شکست مواجه شده و قصد دارد پرتاب دوم را «در اسرع وقت» انجام دهد.

این اقدام ششمین تلاش کره شمالی برای پرتاب ماهواره به فضا بود. پیونگ یانگ اولین بار در سال ۲۰۱۶ اقدام به پرتاب ماهواره کرد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha