۱۰ خرداد ۱۴۰۲، ۱۶:۴۰
کد خبرنگار: 939
کد خبر: 85128154
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

شمار فرشبافان بیمه شده زنجان کمتر از تعداد شاغلان در این رشته است

زنجان - ایرنا - مدیرکل صنعت، معدن و تجارت استان زنجان گفت: شمار فرشبافان بیمه شده در این استان حدود پنج هزار نفر است، در حالی که تعداد فعالان در این صنعت بسیار بیشتر از این تعداد است و باید زمینه برای بیمه افراد باقی‌مانده فراهم شود.

به گزارش خبرنگار ایرنا، مجید گلشنی روز چهارشنبه در نخستین جشنواره نوآوری و کارآفرینی زنجیره ارزش فرش دستباف و پنجمین جشنواره تجلیل از فعالان حوزه فرش دستباف استان زنجان با اشاره به اینکه سالانه بیش از ۱۵۰ هزار مترمربع فرش دستباف در استان تولید می‌شود، اظهار کرد: ۷۶ کارگاه متمرکز فرش‌بافی و ۱۴۶ کارگاه غیرمتمرکز با مدیریت متمرکز در استان دایر است.

وی اظهار کرد: حدود ۱۹ هزار کارگاه قالی‌بافی خانگی در استان وجود دارد.

گلشنی با اشاره به ۱۰۰ میلیارد تومان درآمد استان از فرش‌بافی، اضافه کرد: قالی‌بافان استان با این همه ارزش آفرینی متاسفانه در مضیقه هستند؛ باید به این نقطه برسیم که صنعت فرش در اکثر حوزه‌ها تاثیرگذار است‌ و باید به آن توجه ویژه کرد.

وی به منزلت و جایگاه فرش به عنوان یک صنعت ثروت‌آفرین اشاره کرد و گفت: دشمن با نقطه‌زنی و فهم این مسائل فرش را تحریم کرد، امروز، روز شعار نیست و باید برنامه کوتاه‌مدت و پروژه‌ای برای فرش داشته باشیم.

گلشنی با بیان اینکه در نقدیندگی و شناخت بازار به دنبال حل مشکلات هستیم، خاطرنشان کرد: خامه بی‌کیفیت باعث افول این صنعت است. با استفاده از طرح‌ خاص، ابزارهای نوین و سرمایه‌گذاری‌ می‌توان بخشی از مشکلات فروش این حوزه را برطرف کرد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha