۱۰ خرداد ۱۴۰۲، ۱۷:۳۵
کد خبرنگار: 1208
کد خبر: 85128195
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

ژاوی: مقایسه شدن دائمی با گواردیولا روی دوشم سنگینی می‌کند

تهران- ایرنا- سرمربی تیم فوتبال بارسلونا می‌گوید که مقایسه وی با هم‌تیمی و سرمربی اسبقش که هم‌اکنون هدایت منچسترسیتی را برعهده دارد، به هیچ‌عنوان به دوران حرفه‌ای او به عنوان سرمربی کمک نمی‌کند.

به گزارش عصر چهارشنبه ایرنا، ژاوی هرناندز، سرمربی تیم فوتبال بارسلونا برای نخستین بار از سال ۲۰۱۹ تاکنون، این فصل آبی‌اناری‌ها را به قهرمانی لالیگا رساند اما در مقاطعی به‌دلیل سبک بازی تیمش، مورد انتقاد قرار گرفت.

بارسا با هدایت ژاوی در این فصل در ۱۱ بازی با پیروزی یک بر صفر، سه امتیاز را از آن خود کرد و با ۲۶ کلین‌شیت، رکورد لالیگا را شکست اما هواداران و برخی منتقدان بر این باورند که تیم تحت هدایت او باید در فاز تهاجمی هیجان‌انگیزتر بازی کند زیرا این تیم در دوران حضور پپ گواردیولا در فاصله سال‌های ۲۰۰۸ تا ۲۰۱۲ روی نیمکت آبی‌اناری‌ها، با استاندارد بالایی بازی می‌کرد.

ژاوی درباره مقایس وی با گواردیولا گفت: آمار گواردیولا بار زیادی روی دوش من می‌گذارد. فکر نمی‌کنم مقایسه همیشگی، کار درستی باشد. در دوران فوتبالی‌ام هم این اتفاق برایم افتاد. هرکسی باید گذشته را پشت سر گذاشته و از نو شروع کند.

مرد اسپانیایی به‌رغم اذعان به اینکه احساس نمی‌کند دستاوردهای او در بارسا، به طور گسترده مورد استقبال قرار گرفته باشد، اما به باور او، در داخل باشگاه برای این دستاورد ارزش زیادی قائل هستند و قرارداد جدیدی تا سال ۲۰۲۶ به وی اراده کرده‌اند.

وی در پاسخ به این پرسش که آیا روند تمدید قرارداد خوب پیش می‌رود، گفت: بله. دیر یا زود به تفاهم و توافق خواهیم رسید. می‌دانم که باشگاه تمام تلاشش را خواهد کرد و هیچ مشکلی پیش نمی‌آید. در نهایت تمدید خواهم کرد و امیدوارم بتوانم سال‌ها در بارسا بمانم.

ژاوی درباره تغییرات زیادی که در تیم اعمال کرده و با اشاره به بازنشستگی بازیکنانی همچون جرارد پیکه و جدایی قریب‌الوقوع سرخیو بوسکتس و جوردی آلبا، گفت: وقتی تصمیماتی می‌گیرید که برخی بازیکنان دوست ندارند، شرایط پیچیده می‌شود. مجبور بودم به پیکه بگویم که باید کمتر بازی کند. به‌خاطر این تصمیم حتی مدت زیادی مشکل خواب داشتم چون روزها و سال‌های خوبی را کنار هم سپری کرده بودیم.

وی ادامه داد: درباره جوردی هم باید بگویم که به عنوان یک دوست باعث ناراحتی‌اش شدم، اما باید تیم را در اولویت قرار می‌دادم. زمانی که لوئیس انریکه سرمربی بارسلونا شد، این اتفاق برای خودم افتاد. نمی‌توانید با این درخواست کنار بیایید چون سال‌ها فیکس بازی کرده‌اید و حس می‌کنید که باید همچنان در ترکیب اصلی باشید. جوردی عصبانی شد و البته قابل درک هم بود. اما کمی بعد در گروهی(در فای مجازی) گفت که ۱۰۰درصد به تیم متعهد است. آنها لحظه درست را برای جدایی انتخاب کردند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha