کلنگ ساختمان جدید کتابخانه عمومی امام سجاد(ع) بخش صالح آباد مهران به زمین زده شد

ایلام - ایرنا - کلنگ ساختمان جدید کتابخانه عمومی امام سجاد(ع) بخش صالح آباد شهرستان مهران در مراسمی با حضور مدیرکل کتابخانه‌های عمومی، مدیر کل راه و شهر سازی استان، امام جمعه و فرماندار شهرستان مهران به زمین زده شد.

به گزارش خبرنگار ایرنا، مدیرکل کتابخانه های عمومی استان ایلام روز چهارشنبه، در این مراسم با تبریک دهه کرامت و ولادت با سعادت حضرت علی بن موسی الرضا(ع) و با گرامی داشتن یاد و خاطره بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی امام خمینی(ره) و شهدای انقلاب، با تاکید بر تقویت حوزه فرهنگ در مناطق محروم، اظهار کرد: امروز در سالروز میلاد امام هشتم حضرت علی بن موسی الرضا(ع) و به برکت کلنگ این کتابخانه به زمین زده می شود.

سمیه حیدری افزود: توسعه را باید از فرهنگ شروع کنیم که دروازه ورود به آن کتاب و کتابخوانی است و بهترین روش برای بالابردن سطح فرهنگ یک جامعه به ویژه جوامع محروم کمک به توسعه و ترویج کتابخوانی در آن مناطق است.

وی با بیان اینکه توسعه زیر ساخت های فرهنگی در شهرها و روستاها مورد توجه قرار گرفته است، گفت: در حال حاضر چند پروژه ساخت کتابخانه، در نقاط مختلف استان در حال احداث و پیگیری است که به زودی این پروژه های فرهنگی تکمیل شده و به بهره برداری خواهند رسید.

کلنگ ساختمان جدید کتابخانه عمومی امام سجاد(ع) بخش صالح آباد مهران به زمین زده شد

وی ادامه داد: با توجه به ظرفیت فرهنگی، مذهبی و به برکت بارگاه شریف حضرت علی صالح (ع) در این منطقه، بالاخص مسیر و دروازه عتبات عالیات و همچنین گذرگاه اجتماع عظیم اربعین حسینی (ع)، مسئولین نگاه خاص و ویژه ای به آن دارند. اگر خیرینی بتوانند در این مهم یاری رسان باشند، می‌توانیم امیدوار باشیم علاوه بر طی کردن گام‌های بلند در حوزه کتاب و کتابخوانی، در خدمت رسانی به زائران آقا اباعبدالله (ع) نیز سهیم باشیم.

امام جمعه مهران نیز در این مراسم با بیان اینکه باید فضای کتاب و کتابخوانی را جدی بگیریم، اظهار کرد: با کمی توجه و دقت متوجه می‌شوید که انسان‌های آرام، منطقی و سخنور اهل کتاب هستند و بطور قطع بدانید که آینده از آن انسان‌های کتابخوان است، به تعبیری دیگر می‌توان گفت برای اینکه در جامعه شهروندی مفید و مؤثر باشیم، ابتدا باید فردی کتابخوان باشیم.

در ادامه حجت الاسلام سیدعبدالله امینی افزود: به طور قطع آینده متعلق به کسانی است که با کتاب و کتابخانه تعامل دارند و اینها هستند که شخصیت‌های برجسته آینده را به وجود می‌آورند، برای این مهم لازم است که از امروز برای رشد دانایی و آگاهی در راستای مطالعه و انس با کتاب اقدامات مؤثری انجام داده شود.

فرماندار شهرستان مهران نیز با تقدیر از دغدغه مندی مسوولان برای احداث کتابخانه جدید امام سجاد(ع)، اظهار کرد: امید است این کتابخانه منشأ اثر برای رخدادهای فرهنگی و فرصتی برای رشد و بالندگی افراد خواهد شد.

کلنگ ساختمان جدید کتابخانه عمومی امام سجاد(ع) بخش صالح آباد مهران به زمین زده شد

علی عباس شفیعی ادامه داد: علی‌رغم برخی از فواید فضای مجازی در راستای دسترسی آسان‌تر و سریع‌تر به منابع دانش، هیچگاه نباید از این مسئله چشم پوشی کرد که کتاب جایگزینی ندارد، چرا که منابع مکتوب بر خلاف فضای مجازی از اعتبار و ارزش ویژه ای برخوردار است و اطلاعات موثق و معتبری را در اختیار مخاطب قرار می دهد.

مدیر کل راه و شهرسازی استان ایلام نیز با تاکید بر اثرگذاری کلام وحی بر حفظ دین مبین اسلام تاکید کرد: قرآن مجید به عنوان کتاب آسمانی و معجزه جاوید پیامبر اسلام (ص)،کتاب هدایت بشر به سر منزل مقصود است.

فرشاد دوستی ابراز کرد: امید است که هر چه سریع‌تر مردم منطقه از برکت کتابخانه جدید بهره‌مند خواهند شد و همین مهم باعث خوهد شد که کودکان و نوجوانان با بهره‌مندی از نعمت کتابخانه رشد کنند و افراد مفید و تاثیرگذاری برای جامعه شوند.

وی با بیان اینکه اعتبار مورد نیاز برای ساخت این کتابخانه بیش از ۲۰ میلیارد ریال است، یادآور شد: عملیات اجرایی پروژه کتابخانه عمومی امام سجاد(ع) با زیربنای ۴۲۰ متر مربع با اعتباری به مبلغ ۴ میلیارد ریال در بخش صالح آباد شهرستان مهران آغاز شده است.

به گزارش ایرنا، کتابخانه امام سجاد(ع) صالح آباد از گذشته تاکنون دایر بوده است اما به علت فرسودگی ساختمان و نبود موقعیت مناسب، قطعه زمینی در مکانی مناسب از سوی شورای اسلامی و شهردار اسبق و فعلی صالح آباد برای احداث ساختمان جدید به اداره کل کتابخانه های عمومی استان واگذار شد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha