۱۰ خرداد ۱۴۰۲، ۱۹:۴۸
کد خبرنگار: 2104
کد خبر: 85128294
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

پیشرفت‌های کشور برای نسل جوان تبیین شود

سنندج- ایرنا- معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار کردستان گفت: دستگاه‌های مختلف در قالب اردوهای راهیان پیشرفت، اقدامات و موفقیت‌های حاصل شده در حوزه‌های گوناگون را برای نسل جوان و نوجوان، تبیین کنند.

به گزارش خبرنگار ایرنا، مهدی رمضانی روز چهارشنبه در جلسه ستادی جهاد تبیین کردستان در سنندج با بیان اینکه برخی کارهای مبتکرانه برای جامعه هدف، نقش بسیار مهمی در موفقیت جهاد تببین دارد، اظهار کرد: با برگزاری اردوهای راهیان پیشرفت برای دانش‌آموزان و دانشجویان، می‌توان زیرساخت‌ها و پیشرفت‌های از جمله در بحث صنایع موشکی و دفاعی و علمی برای نسل جوان تبیین کرد.

وی بر لزوم استفاده از محققان و افراد صاحب تجربه برای بحث جهاد تبیین تاکید کرد و افزود: رتبه بندی معلمان کار بسیار بزرگی بود که دولت سیزدهم انجام داد که دولت‌های قبلی جرات اجرای آن را نداشتند و این مهم باید برای مردم بیان شود.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار کردستان در ادامه به بحث مهم انتخابات امسال اشاره کرد و گفت: دشمن تلاش می‌کند به مردم القا کند که با شرکت در انتخابات، چیزی عایدشان نمی‌شود؛ بنابراین تلاش ما برای خنثی کردن این تبلیغات و جهاد تببین ضروری است.

رمضانی با بیان اینکه باید مخاطب خودمان را در حوزه جهاد تبیین به خوبی بشناسیم، اضافه کرد: باید به سراغ قشر خاکستری جامعه یعنی کسانی برویم که تحت نظام تک روایتی استثماری رسانه ای بیگانه هستند و آنان را از دروغ‌های رسانه ای دشمن مطلع کنیم.

وی بر ضرورت برنامه ریزی برای دهه هشتاد و نودی‌ها برای تحقق جهاد تببین و روشنگری تاکید کرد و ادامه داد: برای نسل جوان این واقعیت‌ها را بیان کنیم که در ۴۴ سال گذشته چه اتفاقات و مشکلاتی برای انقلاب اسلامی پیش آمده و با وجود دست‌اندازی و تحریم‌های ظالمانه دشمنان، چه پیشرفت‌هایی حاصل شده است.

نبود سواد رسانه ای در دستگاه‌ها

مدیر کل آموزش و پرورش استان هم اظهار کرد: در بدنه این اداره کل، فعالیت‌هایی که انجام شده باید پیوست رسانه‌ای داشته باشد اما در این زمینه خوب عمل نشده است.

هاشم ناظمی جلال، ارتقای کیفی جایگاه معلم و رتبه بندی معلمان، نوعی کمک به تحقق جهاد تبیین است، افزود: ۳۸ هزار میلیارد تومان برای رتبه‌بندی معلمان در کشور هزینه شد که پیوست رسانه‌ای خوبی نداشت تا مردم از این کار مهم و باارزش مطلع شوند.

وی ادامه داد: در خیلی از مسائل جامعه و اغلب ادارات، چیزی به نام سواد رسانه‌ای نداریم که باید به صورت بنیادین روی آن کار شود.

ضرورت نگاه علمی تحقیقاتی به جهاد تبیین

رییس دانشگاه جامع علمی کاربردی کردستان هم با بیان اینکه سرچشمه جهاد تبیین، بیانیه گام دوم انقلاب است، ادامه داد: امروز با جنگ شناختی مواجه هستیم و دشمن می‌خواهد نقاط ضعف را بزرگ و نقاط قوت را کوچک جلوه دهد.

شاهین فکور بر لزوم تبیین فعالیت‌های دستگاه و خدمات نظام تاکید کرد و افزود: مدیر هر دستگاه باید در کنار ارائه خدمت در وقت اداری، بخشی از زمان خود را به رسانه ای کردن فعالیت‌های دستگاه متبوعش اختصاص دهد.

وی مهم‌ترین مخاطب جهاد تبیین را نسل جوان برشمرد و اضافه کرد: باید نگاه علمی و تحقیقاتی به جهاد تببین و انعکاس فعالیت‌های دستگاه‌ها داشت تا بتوان موفق عمل کرد.

لزوم فعالیت جدی دستگاه‌ها در فضای مجازی برای تبیین اقدامات نظام

مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای کردستان هم گفت: ضعف اغلب دستگاه ها این است که نتوانسته‌اند، فعالیت‌ها و خدمات موفقیت‌آمیز نظام را در جامعه اطلاع رسانی کنند و رسانه‌های بیگانه به راحتی با تبیین آرمان‌شهر برای مردم، به ویژه نسل جوان، در صدد ناکارآمد جلوه دادن نظام هستند.

فردین وکیلی با بیان اینکه باید برای نسل جوان تبیین کنیم که از کجا به کجا رسیدیم، ادامه داد: از آنجایی که جوانان گرایش زیادی به رسانه های اجتماعی و فضای مجازی دارند، باید هر دستگاه در این فضا و برای اطلاع رسانی خدمات و پیشرفت‌های حوزه کاری خود، به صورت جدی ورود کنند.

حسین رسولی، مدیرکل بهزیستی کردستان هم خواستار تلاش کارکنان برای ارائه خدمت درست به مردم و انعکاس پیشرفت‌ها به مردم شد و اضافه کرد: کارکنان دستگاه‌های غیردولتی می‌توانند نقش مهمی در بحث جهاد تبیین و خدمات انجام شده دولت و نظام در جامعه ایفا کنند.

جهاد تبیین یکی از دستورکارهای بسیار مهم برای مقابله با هرگونه انحراف و تحریف در گفتمان و ارزش های انقلاب اسلامی است که رهبر معظم انقلاب اسلامی بارها و در مقاطع گوناگون بر این مهم تأکید کرده اند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha