۱۰ خرداد ۱۴۰۲، ۲۲:۱۰
کد خبرنگار: 2103
کد خبر: 85128385
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

تعامل و تفاهم موثر دستگاه قضایی و انتظامی ارتقای امنیت پایدار را بدنبال دارد

ارومیه - ایرنا - رییس کل دادگستری آذربایجان غربی گفت: تعامل و تفاهم موثر دستگاه قضایی و انتظامی ارتقای امنیت پایدار در استان را به دنبال دارد.

به گزارش ایرنا از روابط عمومی دادگستری آذربایجان غربی، ناصر عتباتی چهارشنبه شب در اولین جلسه کمیته قضایی و انتظامی استان با تبریک میلاد با سعادت ثامن الحجج علی ابن الموسی الرضا (ع) افزود: حاصل تلاش‌های شبانه روزی مجموعه قضایی و انتظامی اجرای عدالت، احقاق حق و ایجاد امنیت است که جای تقدیر دارد.

وی ادامه داد: امنیت اساس و یکی از مهمترین زیرساخت‌های جامعه بشری است و همه امور دور مدار این امر مهم است و اگر امنیت خدشه دار شود نه رفاهی و نه اقتصاد و فرهنگی باقی می‌ماند.

عنباتی اظهار کرد: در حوزه تولید، ارتقا و حفظ امنیت پایدار در تمامی شئون و شقوق آن، مجموعه قضایی و انتظامی نقش پر رنگ، بی بدیل و تاثیر گذاری دارند و در بحث امنیت نگاه همه به این ۲ مجموعه است و باید برای این نعمت خدمت رسانی به مردم خدا را شاکر بود.

رییس شورای قضایی آذربایجان غربی در ادامه با اشاره به اینکه غالب افرادی که به دو مجموعه مراجعه می‌کنند، دردمند هستند، یادآور شد: از مجموعه قضایی و انتظامی، خاصه دادسراها انتظار برخورد جدی و قاطع با افرادی که امنیت مردم را به مخاطره می‌اندازد داریم تا اجازه رفتار مجرمانه‌ای را که امنیت مردم را به مخاطره می‌اندازد را ندهند.

تعامل و تفاهم موثر دستگاه قضایی و انتظامی ارتقای امنیت پایدار را بدنبال دارد

وی اضافه کرد: در برقراری امنیت باید افرادی که مسبوق به سابقه بوده و بالقوه می‌توانند ایجاد ناامنی کنند با رصد و تذکر کنترل شوند و با افرادی که با اقدامات مجرمانه امنیت و آرامش مردم را هدف قرار داده‌اند برخوردها قاطع و بازدارنده باشد.

عتباتی گفت: تصمیمات مقامات قضایی باید مکمل زحمات همکاران در مجموعه انتظامی باشد و برخورد با اراذل و اوباش از ابتدا که تحقیقات مقدماتی است تا انتها که اجرای حکم است جدی و بازدارنده باشند.

وی در ادامه به امنیت روانی هم اشاره کرد و ادامه داد: امنیت روانی مردم نیز بسیار اهمیت دارد و حتی از امنیت فیزیکی مهمتر است و انتظار است در برخورد با مظاهری که ایجاد ناامنی روانی می‌کنند مانند بحث کشف حجاب‌های هدفمند که بی عفتی و قبح زدایی را هم در فضای مجازی و هم در فضای واقعی ترویج می‌دهند با قاطعیت برخورد کرد.

وی به تعامل واحدهای پیشگیری دو مجموعه قضایی و انتظامی استان مسأله محور، پروژه محور و منطقه محور نیز تاکید کرد و افزود: جوانان و نوجوانان به علت ناآگاهی در معرض خطر و آسیب هستند و باید با تقویت تعاملات بین این دو مجموعه، اقدامات پیشگیرانه با اطلاع رسانی و روشنگری در دستور کار باشد.

تعامل و تفاهم موثر دستگاه قضایی و انتظامی ارتقای امنیت پایدار را بدنبال دارد

عتباتی تاکید کرد: در سایه همین جلسات و تعاملات برادرانه است که ایجاد هم افزایی و هم پوشانی و یک روحیه خوب برای استفاده از فرصت خدمت رسانی به مردم می‌کند که باید آن را قدر دانست.

به گفته وی، فرصت‌ها همانند ابری هستند که می‌گذرند و اگر از آنها استفاده نکرد حسرت و تاسف باقی خواهد ماند به همین دلیل خروجی این جلسات باید در عمل برای مردم ملموس و محسوس باشند.

دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان آذربایجان غربی نیز در این جلسه گفت: در چنین جلساتی است که موضوعات راهبری و سیاست گذاری می‌شوند و حاصل عملیاتی کردن تصمیمات اتخاذی در این جلسات ایجاد امنیت است.

حسین مجیدی در ادامه گزارشی از اقدامات صورت گرفته در حوزه تامین امنیت داد و پیشنهاداتی برای بهتر شدن خدمت رسانی قضایی و انتظامی به مردم را ارائه کرد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha