کاروان خدام رضوی واردقصرشیرین شد

۱۱ خرداد ۱۴۰۲، ۱۱:۲۵
کد خبر: 85128716
کاروان خدام رضوی واردقصرشیرین شد

قصرشیرین- ایرنا- کاروان خدام حامل پرچم بارگاه رضوی روز پنجشنبه وارد شهرستان مرزی قصرشیرین در غربی‌ترین نقطه ایران اسلامی و نزدیکترین نقطه با بارگاه ملکوتی امام حسین (ع) شد و مورد استقبال مرزنشینان این شهرستان قرار گرفت.

به گزارش خبرنگار ایرنا، کاروان خدام بارگاه مطهر شمس الشموس تحت عنوان «زیر سایه خورشید» با حضور در غربی ترین نقطه ایران اسلامی در سرسرای غدیر شهرستان قصرشیرین حضور یافت و با استقبال گسترده مردم و مسوولان ولایی این خطه شمیم عطر رضوی در این دیار پیچید.

مشتاقان و شیفتگان هشتمین خورشید آسمان امامت از زن و مرد و پیر و جوان با چشمانی اشکبار و بارانی در میزبانی از «کاروان زیر سایه خورشید» سنگ‌تمام گذاشتند.

مشتاقان شرکت کننده در این آیین با بوسیدن پرچم متبرک به حرم شمس الشموس و با میزبانی از خدام رضوی و با وجود بعد مسافت از راه دور به خورشید خراسان سلام و عرض ارادت کردند و دل های خود را از این نقطه به بارگاه ملکوتی امام رضا (ع) در شرق ایران اسلامی دخیل بستند.

امام جمعه قصرشیرین در این مراسم در سخنانی با تبریک میلاد با سعادت امام رضا (ع) و قدردانی از کاروان خدام رضوی که شهید شهیدان قصرشیرین را متبرک به عطر رضوی کردند گفت: تمام دنیا ملت ایران اسلامی را با نام امام رضا(ع) می شناسند.

حجت الاسلام «صادق صالحی» افزود: حضور مشتقان و مریدان امام رضا (ع) در این مراسم با چشمانی اشکبار نشان از عشق و ارادت و ولایی بودن این مردم است.

وی با قدردانی از کاروان خدام رضوی گفت: امروز برای افرادی که فرصت حضوری زیارت بارگاه ملکوتی امام هشتم (ع) را ندارند با حضور کاروان رضوی و پرچم بارگاه ملکوتی ثامن الحجج(ع) این مهم فراهم شد و مشتاقان حضرت توانستند از راه دور توسلی به حضرت زده و دلشان را راهی مشهد مقدس کنند.

کاروان خدام رضوی واردقصرشیرین شد

در ادامه این مراسم کاروان خدام رضوی با حضور امام جمعه قصرشیرین و جمعی از مسوولان در منزل «سهیل پورمیرزائی» از پرسنل مرکز مین زدایی زیر نظر وزارت دفاع که در یک ماه گذشته بر اثر انفجار مین۲ دست و یک چشم خود را از دست داد حضور یافتند و وی را مورد تفقد امام رئوف قرار دادند.

کاروان حامل پرچم حرم مطهر امام رضا(ع) امروز پنجشنبه از طریق مرز خسروی به سمت خانقین و کربلا به عنوان مسیر تاریخی و زیارتی شیعیان عازم عراق می شوند.

شهرستان قصرشیرین به عنوان نقطه آغاز و پایان جنگ تحمیلی در هشت سال دفاع مقدس ۸۶۰ شهید، ۲هزار جانباز و یکصد آزاده تقدیم انقلاب اسلامی کرده است.

این شهرستان در غرب کرمانشاه بیش از ۱۸۶ کیلومتر مرز مشترک با کشور عراق دارد و دارای بیش از ۲۷ هزار تن جمعیت است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha