۲ گروه متخلف شکار در منطقه حفاظت شده  "دنا" دستگیر شدند

یاسوج-ایرنا-مدیرکل حفاظت محیط زیست کهگیلویه وبویراحمد گفت: ۲ گروه متخلف شکار همراه بااسلحه و آلات جرم در منطقه حفاظت شده و پارک ملی دنا دستگیر شدند.

به گزارش ایرنا، اسلام جاودان خرد روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگاران اظهار کرد: مامورین یگان حفاظت پارک ملی و منطقه حفاظت شده دنا طی گشت،رصد و کنترل ذخیرگاه زیست کره "دنا" ۲ نفر متخلف را به همراه ۲ قبضه سلاح و سایر آلات جرم که به قصد شکار وارد پارک ملی دنا شده بودند قبل از هرگونه اقدامی دستگیر و اعمال قانون نمودند .

جاودان خرد اضافه کرد: مامورین یگان حفاظت در ادامه گشت های کنترلی خود یک نفر متخلف را با لاشه ۳ قطعه کبک و یک قبضه سلاح در منطقه شکار ممنوع دستگیر نمایند.

وی تصریح کرد: متخلفین دستگیر و به همراه آلات مکشوفه به مراجع قضایی معرفی شدند.

پیش تر مدیرکل حفاظت محیط زیست استان گفت: ذخیره گاه زیست کره دنا از سالجاری برای ۱۰ سال دیگر در فهرست جهانی شبکه ذخیره گاه زیست کره یونسکو تمدید شد.

جاودان خرد یادآور شد:ذخیره گاه دنا یک اکوسیستم بسیار مهم و حیاتی در سال ۱۳۹۰ به عنوان دهمین ذخیره گاه زیست کره ایران ثبت شد و بر اساس اعلام سازمان حفاظت محیط زیست کشور افزون بر یک هزار و ۵۲۰ گونه گیاهی و جانوری در این منطقه شناسایی شده است.

بر اساس اعلام سازمان محیط زیست، ذخیره‌گاه زیست‌کره، مناطق حفاظت‌ شده طبیعی - زیستی بین‌المللی هستند که علاوه بر حفاظت، دستاوردهایی مانند ارائه سایت‌های مطالعاتی کم‌نظیر به دانشمندان و تجربه مهارت انسان در پشتیبانی از توسعه پایدار را نمایان می‌کنند.

اعلام ذخیره‌گاه‌های زیست‌کره برای جلوگیری از تغییرات برگشت‌ناپذیر و بهره‌برداری ناپایدار از منابع طبیعی، در عین نیاز به بهره‌برداری از طبیعت (با توجه به رشد روزافزون جمعیت) شکل گرفته‌ و به یکی از تقسیم بندی‌های مهم حفاظتی جهان تبدیل شده‌ است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha