دیباج دامغان با ۲۸ میلیمتر بیشترین بازندگی را در استان سمنان ثبت کرد

سمنان- ایرنا- مدیرکل هواشناسی استان سمنان گفت: دیباج دامغان با ۲۸ و ۲ دهم میلیمتر بیشترین بازندگی را در طی ۲۴ ساعت گذشته در استان سمنان ثبت کرد.

ایرج مصطفوی روز جمعه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا ابراز کرد: بیشترین بارندگی بعد از دیباج دامغان به تربیت مربوط به روستای تاش از توابع شهرستان شاهرود با ۲۷ میلیمتر، روستای لرد از توابع شهرستان مهدیشهر با ۲۶ میلیمتر و روستای آستانه در دامغان با ۲۰ و ۲دهم میلیمتر بود.

مدیرکل هواشناسی استان سمنان گفت: طی ۲۴ ساعت گذشته میزان بارندگی در سمنان ۶ دهم میلیمتر، در شاهرود هفت و ۶ دهم میلیمتر، در مهدیشهر یک و نیم میلیمتر و در دامغان چهار و یک دهم میلیمتر بود.

دیباج دامغان با ۲۸ میلیمتر بیشترین بازندگی را در استان سمنان ثبت کرد

به گزارش خبرنگار ایرنا، اداره کل هواشناسی استان سمنان با توصیف ۲ سامانه ناپایدار، از روز چهارشنبه دهم خرداد به مدت یک هفته با موضوع رگبار پراکنده، تندباد و گرد و خاک، هشدار زرد اعلام کرد.

مدیرکل هواشناسی استان سمنان در این باره ابراز داشت: سامانه بارشی تا پایان وقت سه‌شنبه هفته آینده در استان فعال است و رگبار پراکنده باران و گاهی رعد و برق به ویژه در نواحی شمالی و در ساعات بعدازظهر و شب پیش‌بینی می‌شود.
مصطفوی با اشاره به احتمال بارش تگرگ در نواحی مستعد متاثر از حضور این سامانه بارشی، افزود: احتمال جاری شدن رواناب و سیلاب نقطه‌ای، احتمال اختلال در تردد در محورهای ارتباطی، احتمال خسارت در بخش کشاورزی ناشی از بارش تگرگ، مهمترین مخاطره‌ها طی این روزها است.

به گفته وی، کنترل و لایروبی جوی‌ها و شبکه آبراه‌های استان، کانال‌ها، آبراه‌ها، پاکسازی دهانه پل‌ها، خودداری از رفتن به ارتفاعات و نواحی کوهستانی، پرهیز از اسکان در چادرهای مسافرتی در بستر و اطراف رودخانه ها و مسیل‌ها، خودداری از چرای دام‌ها در ارتفاعات، تمهیدات لازم برای پیشگیری خسارت ناشی از صاعقه، مهمترین توصیه‌ها هواشناسی استان سمنان است.

مدیرکل هواشناسی استان سمنان در توصیف سامانه دوم ناپایدار جوی ناشی از افزایش گرادیان فشار، وزش باد شدید، تندباد و گرد و خاک، ادامه داد: وزش باد شدید و نسبتا شدید، تندبادهای لحظه‌ای و گرد و خاک، پدیده روزهای آینده بیشتر نقاط استان است.

به گزارش ایرنا، اداره کل هواشناسی استان ۹ ایستگاه سینوپتیک، ۱۵ ایستگاه اقلیم‌شناسی و ۵۰ ایستگاه باران‌سنجی در نقاط مختلف دارد.

سامانه هواگوی ۱۳۴ آماده ارایه اطلاعات هواشناسی و پیش‌بینی‌های جوی سمنان در تمامی اوقات شبانه روز است؛ علاوه بر این، برای اطلاع از آخرین وضعیت آب و هوایی شهرهای ایران، کاربران باید پیامکی حاوی پیش شماره شهر مورد نظر را به شماره ۲۰۱۳۴ ارسال کنند تا در کمتر از چند ثانیه اطلاعات مورد نیاز را دریافت کنند.

برای استعلام شرایط جوی در ۴۸ یا ۷۲ ساعت آینده باید این اعداد نیز به همراه پیش شماره برای سامانه ارسال شود، یعنی برای اطلاع از آب و هوای سمنان طی ۴۸ ساعت و ۷۲ ساعت آینده باید به ترتیب کدهای ۲۳۴۸ و ۲۳۷۲ را ارسال کرد، همچنین می‌توان به جای پیش شماره، نام شهر مورد نظر را به انگلیسی برای سامانه پیامکی سازمان هواشناسی پیامک کرد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha