آمریکا: جنگنده‌های اف ۱۶ برای جلوگیری از حملات آتی روسیه علیه اوکراین است

نیویورک- ایرنا- ژنرال مارک میلی رئیس ستاد مشترک ارتش آمریکا، گفت: جنگنده‌های اف ۱۶ بخشی از یک طرح امنیتی برای جلوگیری از حملات آینده روسیه به اوکراین خواهند بود.

به گزارش ایرنا، میلی رئیس ستاد مشترک ارتش آمریکا و از فرماندهان ارشد نظامی ایالات متحده روز جمعه به وقت محلی هنگام ورود به فرانسه افزود که آموزش نیروهای اوکراینی بر روی تانک‌های آبرامز آمریکا آغاز شده است اما تسلیحات لازم به موقع برای ضد حمله قریب الوقوع کی‌یف آماده نخواهد شد.

وی با بیان اینکه جنگنده‌های اف ۱۶ بخشی از یک طرح امنیتی برای جلوگیری از حملات آینده روسیه به اوکراین خواهند بود، تصریح کرد: همه می‌دانند که اوکراین به یک نیروی هوایی مدرن نیاز دارد و ارائه این تسلیحات در طولانی مدت ارائه خواهد شد.

این مقام ارشد آمریکایی ادامه داد: برنامه ریزی دقیق در مورد اندازه کلاس‌های آموزشی جنگنده‌های اف ۱۶، انواع تاکتیک‌های پرواز و مکان‌های آموزشی میان آمریکا و متحدان آن مانند هلند و انگلیس در حال انجام است.

به گزارش ایرنا، غرب به سرکردگی واشنگتن که با نادیده گرفتن دغدغه‌های امنیتی مسکو، آتش جنگ اوکراین را برافروخت و با حمایت‌های روزافزون و سنگین مالی و نظامی از کی‌یف مانع از پایان آن تا به امروز شده، اکنون برای تحقق هدف خود کار را به زمینه سازی برای ارسال سلاح‌های سنگین و جنگنده‌های اف-۱۶ به اوکراین رسانده است.

نشریه آمریکایی «نیوزویک» با انتشار گزارشی با عنوان «اوکراین برای پیروز شدن در جنگ به چند فروند جنگنده اف-۱۶ نیاز دارد«»، به نقل از کارشناسان نظامی نوشت: به نظر می‌رسد اوکراین به ده‌ها جنگنده اف-۱۶ ساخت آمریکا که از خلبانان کارآزموده‌ای برخوردار می‌باشد، نیاز خواهد داشت.

به نوشته این نشریه، کی‌یف در ژانویه گذشته اعلام کرده بود که به حدود ۲۰۰ فروند جنگنده اف-۱۶ برای حفاظت از آسمان اوکراین نیاز دارد اما کارشناسان بر این عقیده هستند که به این تعداد از جنگنده نیازی نیست.

این گزارش در ادامه با اشاره به اینکه کاخ سفید هم نشان داده که مانع تحویل این جنگنده از سوی کشورهای اروپایی که از اوکراین حمایت می‌کنند نمی‌شود، نوشت: سخنگوی دفتر نخست وزیری انگلیس نیز پیشتر و در ماه مه گذشته اعلام کرد که نخست وزیر این کشور و هلند موافقت خود برای ایجاد یک ائتلاف بین المللی برای هرگونه حمایت از آموزش و خرید جنگنده اف-۱۶ برای اوکراین را اعلام کرده‌اند.

نیوزویک به نقل از «جوسپ بورل» مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا نیز نوشت که آموزش خلبانان اوکراینی برای جنگنده اف-۱۶ در چندین کشور از جمله در لهستان آغاز شده است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha