وزش باد شدید همراه با رگبار و رعدوبرق در شرق کشور/ پیش‌بینی آسمان صاف برای پایتخت

تهران- ایرنا- کارشناس سازمان هواشناسی از وزش باد شدید همراه با رگبار و رعدوبرق برای شرق کشور و همچنین بارش‌ شدید باران در جنوب شرق اصفهان، ارتفاعات کرمان، شمال خراسان رضوی و شمال و شمال و غرب استان هرمزگان خبر داد.

به گزارش ایرنا وزارت راه و شهرسازی، کبری رفیعی در مورد آخرین وضعیت جوی و آب و هوای کشور، اظهار داشت: طی ۵ روز آینده در ساعات بعدازظهر و اوایل شب در بخش‌هایی از شمال غرب کشور ارتفاعات زاگرس مرکزی، ارتفاعات البرز مرکزی و ارتفاعات البرز شرقی، بخش‌هایی از استان یزد، اصفهان، کرمان، هرمزگان، سیستان و بلوچستان رگبار و رعدوبرق و وزش باد شدید موقتی، در برخی نقاط گردوخاک پیش بینی می‌شود و همین شرایط را تا روز یکشنبه (فردا) برای خراسان شمالی و شمال خراسان رضوی انتظار می‌رود.

وی افزود: امروز (شنبه) نیز شدت بارش‌ها در جنوب شرق اصفهان، ارتفاعات کرمان، شمال خراسان رضوی و شمال و شمال و غرب استان هرمزگان خواهد بود که هشدار نارنجی هواشناسی نیز منتشر شده که جاری شدن روان‌آب، آب‌گرفتگی معابر عمومی، سیلابی شدن مسیل‌ها، طغیان رودخانه‌ها و برخورد صاعقه انتظار می‌رود.

کارشناس سازمان هواشناسی گفت: وزش باد شدید برای ۵ روز آینده در شرق کشور به ویژه منطقه زابل پیش‌بینی شده است که برای استان خوزستان نیز همراه با گردوغبار خواهد بود.

به گفته رفیعی، آب‌های خلیج فارس، تنگه هرمز و دریای عمان مواج و متلاطم است که فعالان دریایی باید توجه داشته باشند.

وی در مورد وضعیت هوای پایتخت، اعلام کرد: آسمان تهران امروز (شنبه) صاف پیش‌بینی می‌شود و در ساعات بعدازظهر سرعت وزش باد افزایش پیدا می‌کند؛ همچنین بیشینه دمای تهران ۳۴ درجه و کمینه دما به ۲۳ درجه رسیده است.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار اقتصاد

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha