۱۳ خرداد ۱۴۰۲، ۱۰:۴۷
کد خبرنگار: 1052
کد خبر: 85130065
T T
۱ نفر

برچسب‌ها

 اطلاعیه بهشت زهرا در مورد تغییر ساعت ارائه خدمات روز ۱۴ خرداد

شهرری - ایرنا - سازمان بهشت زهرا (س) روز شنبه با صدور اطلاعیه ای اعلام کرد: همه خدمات مراسم خاکسپاری و ترحیم فردا یکشنبه ۱۴ خرداد بعد از ساعت ۱۲ ظهر ارائه می‌شود.

به گزارش ایرنا، در این اطلاعیه آمده است: با توجه به برگزاری مراسم ارتحال حضرت امام خمینی (ره) در روز یکشنبه ۱۴ خرداد و پایداری محدودیت‌های ترافیکی و تردد در بهشت زهرا (س) تا ساعت ۱۲ همان روز، پذیرش متوفی در مجتمع عروجیان و ارائه کلیه خدمات مراسم های خاکسپاری و ترحیم به خانواده‌های معزا پس از ساعت ۱۲ انجام می شود.

به گزارش ایرنا، بهشت زهرا (س) بزرگترین آرامستان ایران است که در جنوب تهران واقع شده است، فعالیت این آرامگاه رسماً در سال ۱۳۴۹ خورشیدی آغاز و این آرامستان ابتدا ۳۱۴ هکتار وسعت داشت که در سال ۱۳۷۶ بخش شمالی به مساحت ۱۱۰ هکتار و در سال ۱۳۸۷ بخش شرقی به مساحت ۱۶۰ هکتار خریداری و به آن اضافه شد.

بهشت زهرا (س) در حال حاضر یک میلیون و ۶۰۰ هزار نفر را در خود جای داده است و روزانه به امور ۱۵۰ تا ۲۰۰ نفر از اموات رسیدگی می کند.

گلزار شهدای بهشت زهرا (س) مدفن ۳۴ هزار شهید گلگون کفن و چهار هزار شهید گمنام هشت سال جنگ تحمیلی، انقلاب و مدافعان حرم است.

به گزارش ایرنا، حضرت امام خمینی (ره) الگوی عالم عامل، وقت شناسی، مدیریت، شجاعت، خوش رفتاری، مردمداری، پارسایی و ساده زیستی ساعت ۲۲ و ۲۰ دقیقه شب سیزدهم خرداد ۱۳۶۸ به علت عارضه قلبی در سن ۸۷ سالگی چشم از جهان فروبست.

آیین تشییع پیکر امام راحل با حضور بیش از ۱۰ میلیون نفر (نزدیک به یک ششم جمعیت آن زمان کشور) نیز به عنوان بزرگترین تشییع تاریخ، به ثبت رسید.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha