پارکینگ‌های بهشت زهرا (س) محل استقرار خودروهای زائران ۱۲ استان برای مراسم ۱۴ خرداد

شهرری - ایرنا - پارکینگ‌های بهشت زهرا (س) همزمان با فرارسیدن مراسم سی و چهارمین سالگرد ارتحال امام خمینی (ره) برای استقرار خودروهای زائران ۱۲ استان کشور آماده‌سازی شده‌است.

به گزارش ایرنا از اعلام روز شنبه سازمان بهشت زهرا (س)، با توجه به برنامه ریزی های صورت گرفته برای برگزاری باشکوه سی و چهارمین مراسم سالگرد ارتحال امام خمینی (ره) معمار کبیر انقلاب اسلامی با حضور مردم نقاط مختلف کشورمان پارکینگ های بهشت زهرا (س) در قطعات مختلف برای استقرار خودروهای زائرین ۱۲ استان کشور مهیا شده اند.

برپایه این گزارش، خودروهای حامل زائران استان خراسان جنوبی در بلوار مومنین، استان گلستان در بلوار ساجدین، استان فارس در خیابان یاسین و بلوار محسنین، چهارمحال و بختیاری در میدان شهدای گمنام، استان لرستان در پارکینگ قطعه ۵۷، استان های سمنان و کرمان در پارکینگ قطعه ۵۳، استان های سیستان و بلوچستان، کهکیلویه و بویر احمد و هرمزگان در پارکینگ قطعه ۲۹، استان اصفهان در بلوار مشاهیر و در ضلع جنوبی مترو حرم مطهر امام خمینی (ره) و استان مرکزی در خیابان نیکان و جنب در شماره ۳ حرم مطهر امام خمینی (ره) مستقر می شوند.

پارکینگ‌های بهشت زهرا (س) محل استقرار خودروهای زائران ۱۲ استان برای مراسم ۱۴ خرداد

بهشت زهرا (س) بزرگترین آرامستان ایران و در جوار حرم امام خمینی(ره) در جنوب تهران واقع شده است، فعالیت این آرامگاه رسماً در سال ۱۳۴۹ خورشیدی آغاز و این آرامستان ابتدا ۳۱۴ هکتار وسعت داشت که در سال ۱۳۷۶ بخش شمالی به مساحت ۱۱۰ هکتار و در سال ۱۳۸۷ بخش شرقی به مساحت ۱۶۰ هکتار خریداری و به آن اضافه شد.

بهشت زهرا (س) در حال حاضر یک میلیون و ۶۰۰ هزار نفر را در خود جای داده است و روزانه به امور ۱۵۰ تا ۲۰۰ نفر از اموات رسیدگی می کند.

گلزار شهدای بهشت زهرا (س) مدفن ۳۴ هزار شهید گلگون کفن و چهار هزار شهید گمنام هشت سال جنگ تحمیلی، انقلاب و مدافعان حرم است.

به گزارش ایرنا، حضرت امام خمینی (ره) الگوی عالم عامل، وقت شناسی، مدیریت، شجاعت، خوش رفتاری، مردمداری، پارسایی و ساده زیستی ساعت ۲۲ و ۲۰ دقیقه شب سیزدهم خرداد ۱۳۶۸ به علت عارضه قلبی در سن ۸۷ سالگی چشم از جهان فروبست.

آیین تشییع پیکر امام راحل با حضور بیش از ۱۰ میلیون نفر (نزدیک به یک ششم جمعیت آن زمان کشور) نیز به عنوان بزرگترین تشییع تاریخ، به ثبت رسید.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha