امام خمینی(ره) روحیه خود باوری ایرانیان را احیا کردند/ تبدیل ایران به یک قدرت جهانی

تهران- ایرنا- خبرنگار ارشد سوری مقیم اسپانیا در گفت وگو با ایرنا، امام خمینی (ره) را شخصیتی توصیف کرد که توانستند ایران را به یک قدرت جهانی و مطرح تبدیل و روحیه خودباوری ایرانیان را احیا کنند.

«بشار عقده» روز شنبه در گفت وگو با خبرنگار بین الملل ایرنا درباره مهمترین دستاورد انقلاب اسلامی به رهبری امام خمینی(ره) در عرصه بین الملل افزود: ایشان اسلام را زنده کردند، قبل از آمدن حضرت امام (ره) دستگاه‌های استعماری بی‌وقفه کار و میلیاردها دلار برای به حاشیه راندن اعتقادات دینی مردم سرمایه‌گذاری می کردند.

وی ادامه داد: دستگاه‌های استعماری بیشتر روی گسترش تفکر سکولاریسم بویژه در نسل جوان هزینه می کردند.

عقده اظهار کرد: پیش از امام خمینی (ره) چنین بود که همه دنیا طرفدار شرق یا غرب باشند، اما ایران توانست این اصل را تضعیف و روی بی طرفی شرط بندی کند. البته دستیابی به «نه شرقی، نه غربی» کار آسانی نبود.

این خبرنگار سوری یکی دیگر از دستاوردهای انقلاب اسلامی به رهبری امام خمینی (ره) را احیای روحیه خودباوری به مردم ایران عنوان و اضافه کرد: "بدیهی است که انقلاب اسلامی ایران، امت اسلامی را در صحنه جهانی زنده کرد، در حقیقت ما مرده بودیم، امام ما را زنده کرد. ما راهمان را گم کرده بودیم، امام ما را راهنمایی کرد. ما از وظایف بزرگ یک فرد مسلمان دور بودیم، امام ما را بیدار کرد».

عقده در پاسخ به این سوال که چرا بعد از گذشت ۴۴ سال از پیروزی انقلاب اسلامی، نام امام راحل و انقلاب اسلامی همچنان در محافل سیاسی جهان مطرح است؟ گفت: ایشان متواضع و ساده بودند و دانش گسترده ای از بخش های مختلف تاریخ، فرهنگ و جامعه ایران داشتند.

* امام خمینی (ره) در مقابل انحراف سیاسی رودربایستی نداشتند

وی اظهار داشت: این یک واقعیت است که عدم رودربایستی امام خمینی (ره) در برابر انحرافات سیاسی ایشان را به یک رهبر قاطع تبدیل کرده بود.

به گفته عقده، امام خمینی (ره) ایران را از نو ساختند و توانستند معماری جمهوری اسلامی را مستقل از دو بلوک بزرگ که در آن زمان بر سرنوشت مردم جهان حکومت می کرد، سامان دهند و بر اساس یک استراتژی سیاسی بدیع، هویت ایرانی جدیدی را طرح ریزی و زبان اسلام را زنده کردند.

این خبرنگار ارشد سوری با بیان اینکه امام خمینی(ره) ایرانیان را با فرهنگ اسلام توانمند ساختند و روابط اجتماعی جدیدی را ارتقا دادند، افزود: ایشان سیاست کلان بلد بودند و با الگو قرار دادن خود، کشور را رهبری کردند.

وی یکی دیگر از موفقیت بزرگ امام خمینی (ره) را در شکستن فرمول‌هایی دانست که تا آن زمان توسط یک قدرت فاسد اجرا می‌شد و در این خصوص افزود: معظم له انقلابی را بدون خونریزی، کودتا یا جنگ به پیروزی رساندند و آن را در نوع خود بی‌نظیر ساختند.

** امام خمینی (ره) زندگی ایرانیان را متحول کردند

این خبرنگار سوری درباره مهمترین ویژگی امام خمینی (ره) و سلف برحق ایشان آیت الله خامنه ای افزود: امام خمینی(ره) با الگو قرار دادن و تلاش و کار خود، زندگی ایرانیان را متحول و ستون های جامعه عادلانه تر و پیشرفت و توسعه دانش را پایه گذاری کردند.

عقده با بیان اینکه امام (ره) جمهوری اسلامی ایران را به یک قدرت جهانی تبدیل کردند، گفت: امروز مقام معظم رهبری، آیت الله خامنه ای همچون امام خمینی (ره) با اقتدار رهبری می کنند و شاهد پیشرفت های خوبی برای ایران در حوزه های مختلف علمی و فرهنگی در جهان هستیم.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha