تدابیر شرکت آبفا برای حل مشکل آب روستای جرسقان شیراز

شیراز-ایرنا-در پی گزارش مردمی از قطعی سه روزه آب در روستای جرسقان شیراز،مسئولان شرکت آبفای شیراز اعلام کردند که آب روستای جرسقان به دلیل گرم شدن هوا و افزایش مصرف آب با کمبود و افت فشار مواجه است اما در حال حاضر این روستا با مشکل قطعی آب مواجه نیست. 

به گزارش خبرنگار ایرنا؛ روز شنبه ۱۳ خرداد ماه پیامی مبنی بر گلایه مردم روستای جرسقان شیراز از قطعی سه روزه آب در این روستا در فضای مجازی انتشار یافت ، در این پیام به عدم تأمین آب شرب در این روستا و بی‌نتیجه ماندن پیگیری‌ها و تماس‌های مردم برای وصل آب اشاره شده است.

در ادامه این پیام هم آمده که در حال حاضر نه تنها روستای جرسقان بلکه مناطق مختلفی از جمله شاپورجان، کرونی، کیان‌آباد، سلطان‌آباد گچی، علی آباد و بیدزرد نیز آب ندارند و آب شرب این مناطق از طریق تانکر تأمین می‌شود.

خبرنگار ایرنا برای پیگیری این موضوع با مسئولین شرکت آبفای شیراز تماس گرفت.

تأمین آب روستای جرسقان به صورت نوبتی تامین می شود

فرزاد کرمی مجری طرح‌های بهره ‌برداری و توسعه شبکه‌های آب روستایی آبفای شیراز در این باره گفت: اینکه گفته می‌شود مردم این روستا سه روز با قطعی آب روبه رو هستند صحت ندارد. آب این روستا به صورت نوبتی تأمین می‌شود اما تدابیر لازم برای اتصال خط انتقال آب ۲۴ ساعته از سلطان آباد به این روستا در دستور کار است.

اتصال خط ۲۴ ساعته انتقال آب در انتظار صدور مجوز

کرمی اضافه کرد: به محض اینکه مجوزهای لازم برای انتقال این خط آب صادر شود این اقدام حتما انجام خواهد شد و مشکل مردم این منطقه برطرف می‌شود.

وی ادامه داد: البته آب روستای جرسقان در حال حاضر به دلیل گرم شدن هوا و افزایش مصرف آب با کمبود و افت فشار مواجه است و این روستا با مشکل قطعی آب روبه رو نیست.

آب با تانکر تأمین نمی‌شود بلکه از طریق شبکه لوله کشی

کرمی در پاسخ به این پرسش که آیا آبرسانی به سایر روستاها از حمله کرونی، شاپورجان و سلطان آباد از طریق تانکر انجام می‌شود گفت: آبرسانی به این روستاها از طریق تانکر انجام نمی‌شود بلکه این مناطق از شبکه لوله کشی آب برخوردار هستند.

جرسقان، روستایی از توابع بخش مرکزی شهرستان شیراز در استان فارس است؛ این روستا در دهستان قره باغ قرار دارد و براساس سرشماری مرکز آمار ایران، جمعیت آن بیش از ۳۶۴خانوار است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha