طعم گوارای آب پایدار در کام روستای علی‌آباد شیراز

شیراز-ایرنا-برای حل مشکلات آبرسانی به روستای علی‌آباد قره‌باغ،عملیات اصلاح و تعویض شبکه‌های غیراستاندارد و فرسوده به طول سه هزار و۵۰۰متر در این روستا اجراشده و تعداد ۱۵۰ انشعاب آب به‌صورت استاندارد در حال نصب است.

به گزارش خبرنگار ایرنا، دهستان قره‌باغ از توابع بخش مرکزی شیراز است که حدود ۲دهه پیش پنج هزار سکنه داشت اما امروز این دهستان بیش از ۵۰ هزار نفر جمعیت را در خود جا داده است.

این در حالیست که بعضی از این روستاها زیرساخت کافی برای ارائه خدمات به این حجم انبوه جمعیت را ندارند و اهالی این مناطق هنوز هم با مشکلات بسیاری برای تأمین برخی از نیازهای اولیه خود از جمله تأمین آب شرب مواجه هستند؛ در واقع عدم زیرساخت مناسب، وجود شبکه‌های غیرمجاز آب و نبود مخزن از مهمترین معضلات آبرسانی به این مناطق به شمار می‌رود.

بدین ترتیب شرکت آبفا شیراز تمام تلاش خود را برای پیگیری این مشکل و انجام اقدامات لازم جهت رفع آن در این مناطق به کار گرفته‌ است.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب شیراز اخیراً از عملیات اصلاح شبکه‌های فرسوده در بافت روستاهای تحت پوشش شرکت آبفا شیراز خبر داد و گفت:عملیات اصلاح و تعویض شبکه‌های غیراستاندارد و فرسوده به طول سه هزار و۵۰۰متر در روستای علی‌آباد قره‌باغ اجراشده است.

بهمن بهروزی در جمع خبرنگاران افزود: در روستای علی‌آباد قره‌باغ تعداد ۱۵۰ انشعاب آب به‌صورت استاندارد در حال نصب است.

مدیرعامل آبفا شیراز ادامه داد: ساکنین این روستا در فصول گرم سال مشکل کمبود آب داشتند که توسط تانکر سیار آبرسانی می‌شد که با انجام تعویض شبکه توزیع آب شرب به‌صورت شبانه‌روزی خواهد بود.

بهروزی اضافه کرد: همچنین شبکه توزیع آب به علت فرسودگی بالا همواره با هدر رفت آب و شکستگی‌های مکرر مواجه شده بود.

طعم گوارای آب پایدار در کام روستای علی‌آباد شیراز

در دهه اخیر با گسترش خشکسالی و افزایش سیل مهاجرت به سمت کلانشهر شیراز بخش قابل‌توجهی از این جمعیت مهاجر به دلیل نداشتن درآمد کافی توانایی خرید و اجاره منزل در شیراز را نداشته و به ناچار در حاشیه این کلانشهر و خصوصا در روستاهای واقع در حریم شیراز سکنی گزیده‌اند؛ روستاهایی که نیازمند ساماندهی و توسعه زیرساخت‌ها در حوزه‌های مختلف به ویژه در حوزه آبرسانی هستند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha