سقف ۴۰۰ واحد مسکونی تخریبی در خوی زده شد

ارومیه - ایرنا - معاون امور عمرانی استاندار آذربایجان غربی با اشاره به سرعت قابل توجه اجرای طرح‌های بازسازی مناطق زلزله‌زده ۱۳ مهر و هشتم بهمن پارسال در خوی گفت: تاکنون ۴۰۰ واحد مسکونی تخریب شده این شهرستان، به مرحله اجرای سقف رسیده‌اند.

به گزارش ایرنا، یاسر رهبردین روز شنبه در جلسه بررسی اقدامات صورت گرفته برای زلزله‌زدگان خویی که با حضور پرویز فتاح رییس بنیاد مستضعفان، اکبر نیکزاد رییس بنیاد مسکن و محمدصادق معتمدیان استاندار آذربایجان غربی برگزار شد، افزود: در زمین لرزه هشتم بهمن، ۲ هزار و ۱۲۰ واحد در این شهرستان تخریب شد که آواربرداری آنها به اتمام رسیده و پی کنی یک هزار و ۸۸۲ واحد هم انجام شده است.

وی اضافه کرد: علاوه بر آن، اسکلت فلزی برای ۹۸۶ واحد نصب شده و سقف ۴۰۰ واحد نیز اجرایی شده که این اقدامات روند سریع کار عمرانی در این منطقه را نشان می‌دهد.

رهبردین ادامه داد: همچنین در خصوص زلزله ۱۳ مهر ماه که یک هزار و ۱۰۰ واحد تخریبی هم در آن زمین لرزه داشتیم، در ۷۳۳ واحد بتن ریزی، ۶۰۰ واحد نصب اسکلت فلزی و اجرای سقف و ۲۵۰ واحد هم نصب درب و پنجره انجام شده است.

معاون امور عمرانی استاندار آذربایجان غربی گفت: علاوه بر اقدامات بازسازی صورت گرفته، در حوزه زیرساختی هم اقدامات خوبی داشتیم بطوریکه تامین آب شرب چهار روستای زلزله‌زده صورت گرفت علاوه بر آن، برق رسانی و بازنگری طرح‌های هادی این روستاها هم انجام شد.

سقف ۴۰۰ واحد مسکونی تخریبی در خوی زده شد

رهبردین اظهار کرد: هیچ کدام از روستاهای زلزله‌زده‌ در بحث الحاق مشکلی ندارد و علاوه بر آن، خانه بهداشت در همه روستاها احداث شده و ۱۰ روستا هم دارای اینترنت پرسرعت شدند.

وی از انجام تعمیرات اساسی در ۳۳ مدرسه زلزله‌زده خوی هم خبر داد و یادآور شد: در ۱۲ مدرسه تخریبی هم عملیات اجرایی آغاز شده است.

معاون استاندار آذربایجان غربی تاکید کرد: در زلزله‌های هشتم بهمن و ۱۳ مهر خوی به ترتیب سه هزار و ۵۲۳ واحد دامی تخریبی داشتیم که در بیش از ۲ هزار واحد آسیب دیده از زلزله دوم عملیات اجرایی آغاز شده و در زلزله اول نیز اقدامات لازم برای بازسازی واحدهای آسیب دیده، صورت گرفته است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha