۱۴ خرداد ۱۴۰۲، ۲:۳۵
کد خبرنگار: 1385
کد خبر: 85130795
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

روسیه: غرب نگران موفقیت ما در بازار جهانی سلاح است

تهران- ایرنا- «سرویس فدرال همکاری نظامی-فنی» روسیه اعلام کرد که درخواست انگلیس برای نخریدن سلاح از روسیه نشان‌دهنده نگرانی و حسادت غرب به موفقیت این کشور در بازار سلاح است.

به گزارش ایرنا به نقل از اسپوتنیک، بن والاس وزیر دفاع انگلیس شنبه در سخنانی در نشست «گفت‌وگوی شانگری-لا» در سنگاپور گفت که خریداران تسلیحات روسی باید این سلاح‌ها را به فروشنده بازگردانند و «پول خود را هدر ندهند.»

سرویس فدرال همکاری نظامی-فنی روسیه شنبه شب در بیانیه‌ای گفت: ما اظهارات وزیر دفاع انگلیس را یک نشانه دیگر از رقابت غیرمنصفانه و حسادت کشورهای می‌دانیم که هیچ چیز دیگری جز توسل به باج‌خواهی سیاسی و مطالب زننده رسانه‌ها علیه محبوبیت فزاینده تسلیحات روسی در دنیاست.

این بیانیه افزود که سخت‌افزارهای نظامی روسیه همواره کیفیت و کارایی بالایی داشته و موفقیت خود را در نبردهای واقعی نشان داده است.

سرویس فدرال همکاری نظامی-فنی روسیه تاکید کرد که افزایش قابل توجه علاقه کشورهای دیگر به تسلیحات روسیه به ویژه جنگنده‌ها و بالگردهای تهاجمی، خودروهای زرهی و لانچرهای راکتی چندگانه دلیلی بر درستی این ادعاست.

این آژانس همچنین نسبت به انتقال کنترل‌نشده تسلیحات غربی و صادرات مجدد و غیرقانونی سلاح‌های روسی توسط بسیاری از «کشورهای مسئولیت ناپذیر به بهانه حمایت از رژیم کی‌یف و راهیابی این سلاح‌ها به بازار سیاه و گسترش افراط‌گرایی و تروریسم بین‌المللی ابراز نگرانی کرد.»

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha