۱۴ خرداد ۱۴۰۲، ۱۱:۰۸
کد خبرنگار: 1459
کد خبر: 85130858
T T
۷ نفر

برچسب‌ها

۲ پایگاه انتقال خون‌ گیلان در تعطیلات فعال است

۱۴ خرداد ۱۴۰۲، ۱۱:۰۸
کد خبر: 85130858
۲ پایگاه انتقال خون‌ گیلان در تعطیلات فعال است

رشت _ ایرنا _ مدیر پزشکی انتقال خون‌ گیلان از فعالیت ۲ پایگاه انتقال خون استان در تعطیلات ۱۴ و ۱۵ خرداد خبر داد.

دکتر گیتی ایزدی پور روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: پایگاه های رشت و لاهیجان امروز و فردا از ساعت ۸:۳۰ تا ۱۳ برای اهدا خون در خدمت مردم نوعدوست استان گیلان است.

وی افزود: پایگاه انتقال خون رشت در میدان فرهنگ، خیابان آزادگان، جنب مرکز بهداشت کوچه اهدای خون و پایگاه لاهیجان در خیابان امام خمینی، جنب بیمارستان ۲۲ بهمن واقع شده است.

مدیر پزشکی انتقال خون گیلان بیان کرد: ارایه کارت ملی، شناسنامه یا گواهینامه از مدارک معتبر لازم برای پذیرش به منظور اهدای خون است ضمن اینکه اهداکنندگان برای هماهنگی اهدای خون گروهی و واحد سیار انتقال خون می توانند با شماره ۳۳۳۳۲۶۷۰ واحد جذب تماس بگیرند.

وی نیاز به خون و فرآورده های خونی را همیشگی دانست و خاطر نشان کرد: اهداکنندگان در همه گروه های خونی یاریگر انتقال خون استان در تامین خون های مورد نیاز مردم باشند.

استان گیلان به علت گردشگرپذیر بودن و آمار بالای تصادفات، جراحی های قلب و عروق، تعداد زیاد بیماران هموفیلی، تالاسمی و فاویسمی جزو استان های اول کشور به لحاظ مصرف فرآورده های خونی است.

حداقل سن ۱۸ سال تمام و حداکثر ۶۵ سال "اهداکنندگان مستمر تا ٧٠ سال"، حداقل وزن ۵۰ کیلوگرم، فواصل اهدا خون هر هشت هفته یکبار مشروط به آنکه تعداد دفعات آن در طول یکسال برای آقایان از چهار بار و برای خانم ها از سه بار تجاوز نکند، از شرایط اهدای خون است.

سال گذشته ۱۰۱ هزار و۶۷۷ نفر به پایگاه های انتقال خون گیلان مراجعه کردند که از این تعداد نزدیک ۸۷ هزار نفر موفق به اهدای خون شدند که در مقایسه با سال ماقبل آن ۸.۰۹ درصد (هشت و ٩ صدم درصد) افزایش دارد. بیشتر بخوانید: اهدای خون در گیلان پارسال ۸ درصد افزایش یافت

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha