۲۳ شهریور ۱۴۰۲، ۹:۵۲
کد خبرنگار: 1459
کد خبر: 85227665
T T
۱ نفر

برچسب‌ها

۲ پایگاه انتقال خون گیلان در تعطیلات فعال است

۲۳ شهریور ۱۴۰۲، ۹:۵۲
کد خبر: 85227665
۲ پایگاه انتقال خون گیلان در تعطیلات فعال است

رشت - ایرنا - مدیرکل انتقال خون گیلان با اشاره به دایر بودن۲ پایگاه انتقال خون رشت و لاهیجان در تعطیلات چگونگی فعالیت آنها را اعلام کرد.

دکتر بابک پاکدل‌خوش اخلاق روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: پایگاه های انتقال خون رشت و لاهیجان طی امروز "پنجشنبه" و شنبه آینده از ساعت ۸:۳۰ تا ۱۳ قعال است ودر روز جمعه نیز فقط پایگاه انتقال خون رشت طبق روال قبلی در همین ساعت برای اهدا خون دایر است.

وی با اشاره به پویش نذر خون در گیلان همزمان با ماه های محرم و صفر خاطر نشان کرد: بر اساس آمارهای جمع آوری شده از پایگاه‌های انتقال خون استان از ابتدای اجرای این طرح اول محرم تا ۲۵ ماه صفر ۱۵ هزار و ۴۳۲ نفر برای اهدا خون به پایگاه‌ها مراجعه کردند که از این تعداد ۱۳ هزار و ۵۳ نفر موفق به اهدای خون شدند.

مدیرکل انتقال خون استان بیان کرد: از مجموع اهداکنندگان در اجرای پویش نذر خون طی این مدت، هفت هزار و ۴۵۲ نفر اهداکننده مستمر و سه هزار و ۷۱۹ نفر باسابقه و بقیه از اهداکنندگان باراولی بوده ضمن اینکه ۱۲ هزار و ۵۹۷ نفر مرد و ۴۵۶ نفر زن بوده اند.

وی ضمن قدردانی از مردم برای اهدای خون خاطر نشان کرد: نیاز به خون و فرآورده‌های خونی همیشگی است از اینرو از مردم استان گیلان درخواست می شود که همواره یاریگر انتقال خون برای تامین خون‌ مورد نیاز باشند.

حداقل سن ۱۸ سال تمام و حداکثر ۶۵ سال "اهداکنندگان مستمر تا ٧٠ سال"، حداقل وزن ۵۰ کیلوگرم، فواصل اهداء خون هر هشت هفته یک بار مشروط به آنکه تعداد دفعات آن در طول یک سال برای آقایان از چهار بار و برای خانم‌ها از سه بار تجاوز نکند، از شرایط اهدای خون است.

استان گیلان به علت گردشگرپذیر بودن و آمار بالای تصادفات، جراحی‌های قلب و عروق، تعداد زیاد بیماران هموفیلی، تالاسمی و فاویسمی جزو استان‌های نخست کشور به لحاظ مصرف فرآورده‌های خونی است.

سالانه به طور میانگین بیش از ۲۰۰ هزار واحد خون و فرآورده‌های این مایع حیاتی در استان تولید می‌شود که این خون‌ها برای مصدومان حوادث، جراحی‌ها، بیماران هموفیلی، فاویسم و افراد نیازمند مورد مصرف قرار می‌گیرند.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha