عضو مجلس خبرگان: جمهوری اسلامی مهمترین یادگار امام راحل است

مراغه- ایرنا- نماینده مردم آذربایجان‌شرقی در مجلس خبرگان رهبری و امام جمعه مراغه گفت: حضرت امام خمینی (ره) زحمت‌های بسیاری در مسیر تشکیل حکومت اسلامی و گسترش عدل متحمل شدند و مهمترین یادگار ایشان تشکیل نظام جمهوری اسلامی است. 

به گزارش ایرنا آیت‌الله محمدتقی پورمحمدی روز یکشنبه در آیین بزرگداشت سالگرد ارتحال بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی در مسجد جامع شهرستان مراغه افزود: اگر حکومت نباشد نمی‌توان حدود الهی را اجرا و عدل را برقرار کرد و امام (ره) با درک درستی که از این موضوع داشت، نسبت به تشکیل جمهوری اسلامی اقدام کرد.

وی اقدام حضرت امام(ره) در تشکیل حکومت اسلامی را ریشه‌ای خواند و افزود: با وجود انتقادهایی که به مسایل اجرایی کشور داریم، نهال انقلاب روز به روز در دنیا ریشه می‌دواند و آن را مدیون حضرت امام خمینی (ره) هستیم.

آیت‌الله پورمحمدی به شجاعت و شهامت امام خمینی (ره) نیز اشاره و بیان کرد: امام (ره) آرامش و اطمینان قلبی عجیبی داشت تا جایی که خودش قسم یاد کرده بود که در شب اسارتش به هیچ‌ وجه ترس به دل راه نداده اما ماموران ساواک دچار واهمه شده بودند.

امام جمعه مراغه همچنین به خفقان دوره طاغوت نیز اشاره کرد و ادامه داد: امروزه ملت ایران به راحتی در سطح جامعه نقطه‌نظر خودشان را بیان می‌کنند در حالی که اگر مردم عادی یک هزارم انتقادهای فعلی را در حق مسئولان طاغوت بیان می‌‎کردند، مورد برخورد شدید قرار می‌گرفتند.

آیت‌الله پورمحمدی با تاکید بر اینکه این آزادی و استقلال را مدیون حضرت امام (ره) هستیم، اظهار کرد: امام با روح قدسی خود جوانان این مرز و بوم را متحول کرد و محبتش را در دل جوانانمان نشاند.

وی خاطره‌هایی از شهید رجایی، مرحومه مرضیه حدیدچی(دباغ) و چندین شخصیت دیگر انقلابی بیان کرد و افزود: برای تشکیل حکومت اسلامی خون‌های بسیاری ریخته شده و شکنجه‌های غیرقابل توصیفی بر یاران امام تحمیل شده است تا در نتیجه همه این زحمت‌ها و تلاش‌ها، «محمدرضا» از کشور متواری شد.

عضو مجلس خبرگان رهبری اضافه کرد: امروز در داخل مشکلات معیشتی و فرهنگی داریم اما در عین حال اقتدار ما در دنیا رو به افزایش است و باید قدر این نظام مقدس را بدانیم.

آیت‌الله پورمحمدی این را هم بیان کرد که امروز رژیم صهیونیستی حتی در باریکه غزه هم مستاصل است و حزب‌الله لبنان و جبهه مقاومت در دیگر مناطق فلسطین اشغالی رو به تقویت هستند.

وی با تاکید بر اینکه امروز اسراییل در مقابل فداییان خمینی(ره) مستاصل شده است، افزود: مقام معظم رهبری، امام‌گونه و با شجاعت، اقتدار و عزت راه بنیانگذار کبیر اقنلاب اسلامی را ادامه می‌دهند و مومنان در این مسیر یار و پشتیبان ولی فقیه هستند.

به گزارش ایرنا آیین بزرگداشت سی و چهارمین سالگرد ارتحال حضرت امام خمینی (ره) با حضور اقشار مختلف مردم و مسئولان محلی در مسجد جامع مراغه برگزار شد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha