به گزارش روز یکشنبه خبرنگار ایرنا، سینا قربانی در رابطه با هدف رسانههای ضدایرانی در ترویج الگوهای غربی در ایران، افزود: رسانه های فارسیزبان خارجی در گزارش های تحلیلی خود با استفاده از تاکتیک های خبری در تلاش هستند تا بهطور مستمر بر ذهن و رفتار مخاطبان ایرانی تاثیرگذاری داشته باشند.
وی ادامه داد: این رسانهها همزمان با پیوند زدن سوژه های مختلف تلاش می کنند تا با بهرهگیری از تاکتیک های القای غیر مستقیم، موضوع یا نهاد مورد نظر خود را بعنوان الگو به مخاطب معرفی کنند.
این تحلیلگر رسانه با ذکر یک مثال از مدل و اهداف رسانههای فارسیزبان خارجی، اظهار کرد: رسانههای فارسی زبان خارجی با معرفی و تبلیغ الگوهای مطلوب خود مانند معرفی هنرپیشههای هالیوودی، خوانندگان آمریکایی و افرادی که پس از پیروزی انقلاب اسلامی از ایران متواری شدهاند و مصاحبه های پیدرپی با آنها در صدد این هستند تا زمینه همانند سازی نوجوانان و جوانان ایرانی با این الگوها را میسر سازند و زمینه وفاداری و اعتماد این جوانان را به جمهوری اسلامی ایران کاهش بدهند.
ساری- ایرنا- تحلیلگر رسانه گفت: رسانههای فارسیزبان خارجی با تبلیغ الگوهای مطلوب خود درصدد همانندسازی نوجوانان و کاهش سطح وفاداری جوانان ایرانی به جمهوری اسلامی ایران هستند.
اخبار مرتبط
-
واکاوی تکنیکهای عملیات روانی رسانههای خارجی فارسیزبان؛
شگردها و تاکتیکها برای منحرفسازی ذهن ایرانیان در مذاکرات وین
تهران- ایرنا- برگزاری دوره تازه مذاکرات ایران و کشورهای غربی در هفتههای اخیر خوراک خبری تازهای…
-
وارونه سازی واقعیت
تهران- ایرنا- كمتر از 20 روز دیگر انتخابات دوازدهمین دوره ریاست جمهوری برگزار می شود. از این…
-
حیات “bbc” همراه با تعارض و تهاجم است
ساری- ایرنا- یک تحلیلگر رسانه گفت: سَر دادن شعار استقلال توسط بیبیسی فارسی از جنس تاکتیک…
-
الگو رسانههای ضدایرانی در مازندران چیست
ساری- ایرنا- رسانههای فارسیزبان خارجی بر اساس اهداف ضد ایرانی خود، اظهارات مسوولان را به…
-
دروغ پراکنی؛ اسم رمز رسانههای معاند در شهادت آیت الله سلیمانی
ساری- ایرنا- آیت الله سلیمانی عضو مجلس خبرگان رهبری روز چهارشنبه ششم اردیبهشت ماه در بانک ملی…
نظر شما