تولیت عبدالعظیم حسنی: امام خمینی(ره) خود را خدمت‌گذار مردم می‌دانست

مشهد-ایرنا- تولیت آستان حرم عبدالعظیم حسنی گفت: امام خمینی (ره) در نظام جمهوری اسلامی هیچ امتیازی برای خود قائل نشد و خود را خدمتگذار مردم می دانست.

سید علی قاضی عسکر یکشنبه شب در آئین بیست و چهارمین سالگرد ارتحال امام خمینی (ره) در حرم مطهر رضوی افزود: امام خمینی (ره) می فرمودند که باید مسوولان ضوابط اسلامی را در جامعه و همه سطوح رعایت کنند و پاسدار آن باشند.

وی گفت: حضرت امام به این شیوه زندگی کاملا پایبند بود و به نقل از مرحوم حاج احمدآقا گفته بود هیجگاه راضی نیستم شما (فرزندانم) وارد حکومت شوید و ایشان این اجازه را نیز نداد و فرزندانشان نیز وارد حکومت نشدند.

قاضی عسکر زندگی و سکونت امام خمینی(ره) در نجف، قم و تهران را ساده و البته با سختی عنوان کرد و گفت: مطابق قوانین کشور امام دارایی خود را اعلام کرده اند و پس از فوت نیز به همان دارایی اندک چیزی اضافه نشده بود.

تولیت آستان عبدالعظیم حسنی همچنین در خصوص رهبری و پیروزی نهضت اسلامی گفت: امام خمینی(ره) در مکاتبات خود با علما پیش از انقلاب به شکست رژیم پهلوی ایمان داشت و آن را وعده داده بود چنانچه هنگامی که از پاریس به تهران آمد در هواپیما پیش نویس قانون اساسی را به یکی از نزدیکان داده بود این نشان از اعتقاد راسخ امام به پیروزی و برنامه ریزی ایشان برای برپایی همه پرسی بود.

قاضی عسکر بیان داشت: در ادامه نیز امام خمینی(ره) در بدو ورود به کشور در بهمن ۵۷ وقتی دستور در هم شکستن حکومت نظامی را داد ، سقوط نظام شاهنشاهی را پیش بینی کرد و پس از آن طی سالهای بعد نیز سقوط نظام مارکسیستی را پیش بینی نمود.

وی با اشاره به شخصیت علمی و اجتماعی امام خمینی(ره) به عنوان شخصیت دینی و یک مرجع تقلید و عالم بزرگ عنوان کرد و گفت: امام با تاسی از سیره پیامبر از ویژگی های اخلاقی پسندیده در برخورد با آحاد مردم و اهل خانواده خود برخوردار بود.

این عالم دینی اظهار داشت: از طرفی سخنان کوبنده پیش از پیروزی انقلاب اسلامی و در سال ۴۲ علیه آمریکا ، اسرائیل و شاه آنقدر قاطع و شجاعانه است که در آن دوران برای خیلی ها قابل هضم نبود.

تولیت استان عبدالعظیم حسنی به ویژگی رهبران دینی ایران اسلامی اشاره کرد و گفت: نخست وزیر ژاپن در دیدار خود با رهبر معظم انقلاب حامل پیام ترامپ بود که رهبر انقلاب با اقتدار و پشتوانه خدا و مردم فرمودند؛ "رئیس جمهور آمریکا را شایسته نمی دانم که پیامش را دریافت کنم لذا پیام او را نمی پذیریم" باید از این رهبری قاطع و مرجعیت دینی مقتدر لذت برد.

این مراسم با حضور تولیت آستان قدس رضوی ، نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی و مسوولان استانی و لشکری همراه با مداحی و ذکر مصیبت اهل بیت(ع) در رواق امام خمینی (ره) صحن جامع رضوی برگزار شد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha