۱۵ خرداد ۱۴۰۲، ۱۳:۰۵
کد خبرنگار: 1107
کد خبر: 85131503
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

معارفه دستیار ایتالیایی قلعه‌نویی در تمرین تیم ملی

تهران- ایرنا- دستیار ایتالیایی سرمربی تیم ملی ایران به عنوان عضو جدید کادر فنی این تیم در تمرین امروز معارفه شد.

به گزارش ظهر دوشنبه ایرنا، پیش از تمرین امروز بازیکنان تیم ملی فوتبال، آنتونیو مانیکونه مربی ایتالیایی، به عنوان عضو جدید کادر فنی تیم ملی به بازیکنان معرفی شد.

امیر قلعه‌نویی، سرمربی تیم ملی با اشاره به سوابق مانیکونه، برای او و دیگر اعضای تیم ملی در مأموریت پیش‌ رو آرزوی موفقیت کرد.

مانیکونه از امروز به صورت رسمی کار خود را در تیم ملی ایران آغاز کرد.

معارفه دستیار ایتالیایی قلعه‌نویی در تمرین تیم ملی

عضو جدید کادر تیم ملی کیست؟

مانیکونه، مربی ۵۶ ساله‌ای است که سابقه کار در تیم‌های مختلف را در کارنامه دارد. پس از حضور هفت ساله در کادر فنی تیم ملی سوئیس، حضور در تیم ملی ایران دومین تجربه ملی مربیگری او به شمار می‌رود. سوییس به همراه مانیکونه در یورو ٢٠١۶ تا مرحله یک هشتم صعود کرد و در یورو ٢٠٢٠ نیز پس از صعود از مرحله گروهی و پیروزی برابر فرانسه به مرحله یک چهارم راه یافت.

مربی ایتالیایی تا پیش از این در تیم‌های اینترمیلان (جوانان)، لاتزیو ایتالیا، تیم ملی سوییس و بوردو فرانسه مربیگری کرده و قرار است به عنوان دستیار، نقشی که پیش از این در تیم‌های مطرح فوتبال اروپا داشته، در تیم ملی ایران و با هدایت قلعه‌نویی بر عهده بگیرد.

مانیکونه همچنین سابقه حضور در دو جام ملت‌های اروپا در سال‌های ٢٠١۶ و ٢٠٢٠ و همچنین جام جهانی ٢٠١٨ در کنار ولادیمیر پتکوویچ را نیز دارد.

معارفه دستیار ایتالیایی قلعه‌نویی در تمرین تیم ملی

سوییس در جام جهانی ٢٠١٨ هم پس از تساوی برابر برزیل و کاستاریکا و پیروزی برابر صربستان از مرحله گروهی صعود کرد اما در مرحله حذفی برابر سوئد شکست خورد.

مانیکونه در دوران بازیکنی نیز در تیم‌های مختلف بازی کرده است. از اینترمیلان و پالرمو تا پوشیدن پیراهن تیم ملی ایتالیا در دیدار برابر استونی در رقابت‌های انتخابی جام جهانی ١٩٩۴ با هدایت آریگو ساکیِ معروف؛ تیمی که در نهایت در جام جهانی آن سال به مقام نایب قهرمانی رسید.

عضو جدید کادر فنی تیم ملی فوتبال کشورمان با تجربه حضور در تیم‌های مختلف، اکنون ماموریت دارد با رهبری قلعه‌نویی و همراهی دیگر اعضای کادر، تیم ملی ایران را به بهترین شکل آماده حضور در رقابت‌های جام ملت‌های آسیا کند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha